Aktualności
05.10.2016

Mercedes-Benz Generation EQ Elektryczna inteligencja

Mercedes-Benz dołącza do niemieckich producentów samochodów, w których ofercie już wkrótce znajdą się modele o napędzie elektrycznym, przygotowane na nowych platformach i nie mające wiele wspólnego z maszynami spalinowymi. Zapowiedzią tego, co nieuchronnie nadciąga jest ukryty pod hasłem "Elektryczna Inteligencja" koncept Generation EQ.

EQ to nie tylko oznaczenie konceptu, to nowa marka produktów Daimlera, nie tylko samochodów (w planach są różnego typu usługi), które będą związane z elektryczną mobilnością. Samochód zbudowany jest na nowej, skalowalnej platformie, która będzie pozwalać na rożny rozkład układu napędowego, a także dobór odpowiednich rozstawów osi i rozstawów kół. W przypadku konceptu Generation EQ wykorzystano to do zaprojektowania SUV'a o jednobryłowej sylwetce z ciągotami ku nadwoziom typu shooting brake i coupe i 21-calowymi felgami.

Mercedes-Benz Generation EQ

Pod przeszklonym dachem mieszczą się cztery osobne fotele ze zintegrowanymi w zagłówkach głośnikami i ekranami TFT w oparciach przednich foteli dla pasażerów z tyłu. Na kierowcę czeka spłaszczona u dołu kierownica z panelami dotykowymi na bocznych ramionach w technologii OLED, 24-calowy wyświetlacz TFT z szerokimi możliwościami indywidualizacji oraz konsola środkowa z panelami dotykowymi. Dotykowo obsługuje się również klamki drzwi oraz szyby. Miejsce tradycyjnych lusterek bocznych zajęły kamery, z których obraz wyświetla się na ekranach w panelach drzwi. Samochód wita nas zmiennym oświetleniem: podczas zbliżania się kierowcy czy w zależności od naszego nastroju, gdy już znajdziemy się w środku.

Mercedes-Benz Generation EQ

Zespół napędowy Generation EQ składa się z dwóch silników elektrycznych, po jednym na każdej osi oraz baterii litowo-jonowych o pojemności co najmniej 70 kWh, upakowanych w podłodze między osiami. Najmocniejsza kombinacja dostarcza aż 409 koni mechanicznych i 700 niutonometrów. Sprint do setki nie przekracza pięciu sekund, a zasięg auta sięga 500 kilometrów. Baterie będzie można ładować na przykład w domu indukcyjnie lub za pomocą wallboxa oraz z wykorzystaniem systemów magazynowania energii Daimlera. W modelu zaimplementowano europejski standard portu CCS (Combined Charging System), który pozwala na szybkie ładowanie baterii, w przyszłości pozwalające na "zatankowanie" na kolejne 100 kilometrów w czasie tylko pięciu minut.

Mercedes-Benz Generation EQ

Koncept wyposażono oczywiście w najnowsze systemy wspomagające kierowcę z repertuaru Mercedes-Benz, z których wiele korzysta z trójwymiarowych map dostarczonych przez firmę Here. Pojazd wyposażony jest również w technologię Car-to-X pozwalającą na wymianę informacji z infrastrukturą i innymi pojazdami, a także informowanie o najbliższych punktach ładowania. Do szesnastego października Generation EQ można podziwiać na salonie samochodowym w Paryżu. Pierwsze, seryjne samochody Mercedes-Benza z prezentowanymi w nim technologiami miałyby być gotowe za kilka lat. Firma planuje, że do roku 2025 co najmniej 15% jej światowej sprzedaży będą stanowić auta elektryczne.

Skomentuj na forumUdostępnij