Aktualności
04.10.2016

Lexus UX Wrażenia użytkownika

Rosnące bardzo szybko rozmiary segmentu kompaktowych SUV'ów premium, szczególnie na rynku USA, sprawiły, że w Lexusie podjęto wątek jego najbliższej przyszłości. To, co ma przyciągać grupy młodych klientów szukających stylowych maszyn i starszych kierowców oczekujących czegoś zjawiskowego do miasta, reprezentuje koncept UX.

Propozycja crossovera najbliższej przyszłości została zaprojektowana w europejskim studiu stylistycznym koncernu Toyota, ED2 - European Design Development - na południu Francji, którym kieruje Simon Humphries. Samochód przyjął rozmiary, w których nie mieści się żaden z obecnie produkowanych seryjnie SUV'ów Lexusa: 440 centymetrów długości, 152 centymetry wysokości, 190 centymetrów szerokości i 264-centymetrowy rozstaw osi, między którymi znajduje się kabina dla czterech dorosłych osób. Z zewnątrz UX podąża tam, gdzie kierują się pozostałe auta marki.

Lexus UX

Do środka zapraszają otwierane w przeciwnych kierunkach drzwi z szybami bez ramek. Dla kierowcy i pasażera przygotowano siedzenia oparte na pokazanym niedawno Kinetic Seat. To oryginalny fotel z oplatającym ciało, siatkowym siedziskiem, utkanym z użyciem wzorowanego na nici pajęczej jedwabistego włókna syntetycznego, którego głównym składnikiem jest proteina, uzyskiwana w procesie fermentacji bakteryjnej. [pauza na przetrawienie informacji] Inne ciekawostki to zwężone i częściowo przezroczyste słupki przedniej szyby oraz trójwymiarowe, holograficzne wyświetlacze.

Lexus UX

Humphries: "Największym wyzwaniem dla każdego stylisty jest zawsze stworzenie czegoś nowego i oryginalnego, a mimo to odnoszącego się do naszego klienta i marki. To projekt, który ucieleśnia potencjalny kierunek stylistyczny Lexusa, spełniający te wszystkie kryteria. Wyraża postępową i silną, ale jednocześnie artystyczną wizję nowego produktu premium, który mógłby umocnić i poszerzyć pozycję marki." Koncept UX powstał w dużej mierze w procesie tradycyjnego i pracochłonnego formowania modeli w zmniejszonej i pełnej skali z gliny, nad którą pracowali najbardziej uzdolnieni Takumi (określenie to odnosi się do mistrzów rzemieślnictwa w swoim fachu, na przykład Nissan tak samo określa grupę kilku osób składających silniki do coupe GT-R).

Skomentuj na forumUdostępnij