Aktualności
27.09.2016

Ligier JS P217 Uniwersalny żołnierz

Francuskie Onroak Automotive, które od ubiegłego roku ma swój oddział również na terenie USA, jako pierwsze ujawniło zupełnie nową, wyścigową maszynę klasy LMP2. Firma buduje własne samochody dopiero od pięciu lat, a od 2013 roku odpowiedzialna jest za torowe prototypu marki Ligier. JS P217 to najnowszy z nich.

Latem ubiegłego roku Onroak Automotive zostało wybrane przez FIA i IMSA jako jeden z czterech konstruktorów przyszłorocznych LMP2. Pozostała trójka to Oreca, Dallara oraz Riley/Multimatic. Przyszłoroczny JS P217 to następca doskonale znanego i utytułowanego JS P2, którym w tym roku wygrano w klasyfikacji generalnej w 24-godzinnym wyścigu Daytota, 12-godzinnym wyścigu Sebrign oraz w 2-godzinnym wyścigu na torze Laguna Seca, wszystkie w ramach pucharu WeatherTech SportsCar Championship.

Ligier JS P217

Nowa maszyna w myśl zmienionych przepisów będzie dłuższa (4745 milimetrów zamiast 4610), węższa (1900 zamiast 2000 milimetrów) i cięższa (minimum 930 zamiast 900 kilogramów) od swojego poprzednika. Rozstaw osi powiększy się z 2865 do 3010 milimetrów. Przy kadłubie z włókien węglowych tak samo, jak poprzednio znajdzie się zbiornik paliwa o pojemności 75 litrów, magnezowe obręcze kół o średnicy 18 cali oraz regulowane zawieszenie typu pushrod z podwójnymi wahaczami, drążkami skrętnymi z przodu i sprężynami z tyłu.

Ligier JS P217

Nabywcy starego JS P2 mieli do wyboru jedną z trzech jednostek napędowych: widlastą szóstkę Hondy, widlastą ósemkę Jubb lub widlastą ósemkę Nissana, współpracujące z 6-stopniową, sekwencyjną skrzynią biegów X-Trac. Od przyszłego roku wszystkie samochody LMP2 będą wyposażone w ten sam silnik. Będzie nim jednostka typu GK428 w układzie V8 o pojemności 4,2 litrów i mocy około 600 koni mechanicznych, za której przygotowanie odpowiada angielskie Gibson Technology. Pierwsze jednostki oddano w ręce twórców samochodów w połowie sierpnia, a do końca listopada ma zostać oddanych do użytku co najmniej dwadzieścia sztuk.

Gibson Technology GK428 V8 LMP2

Ligier JS P217 będzie upoważniony do startów w seriach FIA World Endurance Championship z 24-godzinnym wyścigiem Le Mans na czele, European Le Mans Series, Asian Le Mans Series oraz WeatherTech Sportscar Championship. P217 odsłonięto w miniony weekend na torze Spa-Francorchamps przy okazji przedostatniej, tegorocznej eliminacji pucharu ELMS. Na nowym podwoziu zostanie przygotowany również drugi samochód ścigacz klasy Daytona Prototype na mistrzostwa SCC, który będzie firmowany przez Nissana i który będzie napędzany silnikiem Nissana.

Skomentuj na forumUdostępnij