Aktualności
19.08.2016

Mercedes-Maybach Vision 6 Płonący lód

Daimler planuje uruchomić przed końcem tej dekady produkcję kilku zupełnie nowych modeli o napędzie elektrycznym, które miałyby być sprzedawane pod nową marką. Po klapie coupe SLS E-Drive można spodziewać się, że będą to modele o wiele bardziej przyziemne. Koncept Vision 6, światowa premiera tegorocznego Monterey Car Week, może zwiastować zupełnie inny kierunek.

Dziś elektryczne maszyny z koncernu Daimlera sprowadzają się przede wszystkim do Smartów i najmniejszych Mercedes-Benzów. O elektrycznym SLS mało kto już pamięta. Pierwszy był koncept SLS AMG E-Cell z 2010 roku, który dysponował mocą 526 KM. W roku 2012 pojawił się seryjny SLS AMG Electric Drive o mocy 751 KM i momencie okrągłych 1000 Nm, który został wyceniony na ponad 415 tysięcy euro. Niemcy nie chwalili się wynikami sprzedaży. Dziś podobnymi parametrami straszy koncept Mercedes-Maybach Vision 6, który będzie jednym z bohaterów niedzielnego Pebble Beach Concours d'Elegance.

Mercedes-Maybach Vision 6

Luksusowe coupe o długości 570 centymetrów jest ukłonem w stronę krążowników budowanych na indywidualne zamówienia w okresie między pierwszą i drugą wojną światową. Pojazd porusza się na kołach z 24-calowymi obręczami w stylu zeszłorocznego konceptu Mercedes-Benz IAA, a w środku mieści do czterech osób w układzie 2+2. Drzwi pojazdu unoszą się do góry, karoserię i wnętrze zdobią elementy z aluminium, a wokół całej kabiny pasażerskiej zawija się cyfrowa deska rozdzielcza. Wnętrze wypełniono elementami wykonanymi z różnych gatunków drewna, a w bagażniku z przodu ulokowano uszyte na miarę walizki.

Mercedes-Maybach Vision 6

Miejsce bezpośrednio przed oczami kierowcy zajęły dwa analogowe zegary, które nawiązują wyglądem do pozostałych, cyfrowych wyświetlaczy. Za wyświetlacz służy również przednia szyba, na której mogą znaleźć się dodatkowe informacje o ruchu drogowym, trasie i otaczającym nas świecie. W tapicerkę wszystko dodatkowe przyciski i czujniki, które monitorują stan kierowcy i pasażera i w zależności od sytuacji służą automatyczną zmianą trybu pracy klimatyzacji, oświetlenia lub masażu. Vision 6 został oczywiście wyposażony także w systemy jazdy autonomicznej.

Mercedes-Maybach Vision 6

Układ napędowy majestatycznego konceptu sprowadza się do czterech silników elektrycznych przy każdym z kół oraz umieszczonej w podłodze paczce baterii. Silniki dostarczają maksymalnie 750 KM, a baterie charakteryzują się pojemnością około 80 kilowatogodzin. Coupe ma rozpędzać się do 100 km/h w czasie niespełna czterech sekund, a jego prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. Jedno ładowanie baterii ma pozwalać na pokonanie do 500 kilometrów (według pomiarów NEDC). Twórcy auta przygotowali jednocześnie prototypowy system szybkiego ładowania, który pozwala w ciągu pięciu minut na naładowanie baterii na kolejne 100 kilometrów.

Skomentuj na forumUdostępnij