Aktualności
15.06.2016

Volvo XC90 T8 Polestar Dobre traktowanie

Polestar ogłosiło kilka dni temu, że w jego ofercie pojawiły się limuzyny serii S90 oraz kombi serii V90, najnowsze modele z gamy Volvo. Zanim jednak stanie się to codziennością atmosferę podgrzewa SUV o oznaczeniu XC90. Model w specyfikacji T8 po interwencji Polestar jest najmocniejszym, seryjnym samochodem w historii szwedzkiej marki.

Standardowe XC90 T8 to maszyna z napędem na cztery koła, czterocylindrowym, silnikiem benzynowym z doładowaniem mechanicznym i turbosprężarką o pojemności dwóch litrów i mocy 320 KM oraz 88-konnym silnikiem elektrycznym i bateriami, które pozwalają bez spalenia kropli paliwa pokonać do 40 kilometrów. Maszyna ma obecnie do zaoferowania w sumie do 407 KM i 640 Nm, które pozwalają na rozpędzenie masy ponad 2,3 ton do 100 km/h w czasie tylko 5,6 sekund. I w tym momencie do akcji wkracza oddział Polestar, fabryczny tuner Volvo.

Volvo XC90 T8 Polestar

Polestar w ramach nowego programu Performance Optimisation rozpracowało XC90 T8 na kilku poziomach, a w przygotowaniu auta uczestniczył Thed Björk, czterokrotny mistrz serii Scandinavian Touring Car Championship i kierowca serii World Touring Car Championship. Modyfikacje auta sprowadzają się nie tylko do podniesienia mocy układu napędowego, ale obejmują również zmiany w pracy skrzyni biegów oraz pedału gazu przy wciśnięciu i odpuszczeniu. Skrzynia biegów w zakrętach potrafi teraz przytrzymać wybrany bieg i pozwolić na jeszcze szybsze wyjście na odcinek prosty.

Volvo XC90 T8 Polestar

Silnik spalinowy po wizycie w warsztacie Polestar jest gotowy na oddanie 334 koni mechanicznych, a parametry całego układu napędowego szybują ku 421 koniom mechanicznym i 680 niutonometrom, które pozwalają na rozwinięcie 100 km/h w czasie 5,5 sekund. Tak potężnego Volvo na rynku jeszcze nie było. Maszynę, która w trybie elektrycznym potrafi przejechać do 43 kilometrów, można już zamawiać. Jeśli ktoś czeka na podobne modyfikacje duetu S90/V90 to musi uzbroić się w cierpliwość. Polestar przygotował na razie pakiet tylko dla wysokoprężnych edycji D5, do których jesienią dołączą benzynowe T6.

Skomentuj na forumUdostępnij