Aktualności
02.04.2016

Volvo S60 Polestar Zapuszcza korzenie

Najmocniejsze i najszybsze, produkowane seryjnie samochody Volvo w wydaniu Polestar wchodzą w kolejny etap swojej kariery. Po prototypach, limitowanych seriach i produkcji limuzyn oraz kombi na pełną skalę czas na ich pierwsze modernizacje. Najważniejszą zmianą jest silnik, który będzie dostarczał teraz 367 koni mechanicznych.

Pierwszy S60 Polestar przyszedł na świat w połowie 2012 roku jako koncept o mocy przekraczającej pół tysiąca koni mechanicznych. Niecały rok później maszyna zadebiutowała w wersji gotowej do produkcji, o mocy przyciętej do 350 KM i liczebności ograniczonej do 100 egzemplarzy. Wkrótce stało się jasne, że to za mało i przed końcem 2013 roku do regularnej oferty marki dołączyło kombi V60 Polestar (w roku 2014 wyprodukowano 750 sztuk sedanów i kombi). W połowie sierpnia ubiegłego roku współpracujące z Volvo od 1996 roku Polestar stało się jego częścią.

Volvo S60 i V60 Polestar

Dziś możemy mówić o drugiej serii modeli S60 Polestar i V60 Polestar, które dorosły już do stałego miejsca w ofercie Volvo. Znajdziemy w nich dwulitrowe jednostki napędowe z rodziny Drive-E, które powstały na bazie jednostki T6, znanej choćby z nowego XC90. Czterocylindrowy silnik, wyposażony w większą turbosprężarkę, wydajniejszy kompresor, mocniejsze korbowy, nowe wałki rozrządu, większy dolot powietrza i wydajniejszą pompę paliwową dostarcza 367 koni mechanicznych oraz 470 niutonometrów i kręci się do 7000 obrotów na minutę. To o 17 KM więcej i 30 Nm mniej, niż poprzednio w przypadku 6-cylindrowego silnika o pojemności prawie trzech litrów.

Volvo S60 Polestar

Cała moc przenoszona jest na wszystkie cztery koła poprzez układ dostarczony przez firmę Borg Warner oraz 8-stopniowy automat Geartronic. Modele Polestar wyposażone są w układ hamulcowy z podzespołami Brembo, regulowane amortyzatory firmy Öhlins, sztywniejsze aż o 80% w porównaniu do S/V60 T6 R-Design sprężyny zawieszenia, 20-calowe felgi z ogumieniem Michelin Pilot Super Sport, poprawiający aerodynamikę pakiet nadwoziowy oraz elektronikę z trybem jazdy Sport+. Sedanowi schudło się do 1751 kilogramów, a masę kombi ograniczono do 1796 kilogramów.

Volvo S60 Polestar

Volvo S60 Polestar będzie potrzebowało tylko 4,7 sekund na rozpędzenie się do 100 km/h (4,8 sekund w kombi) i 17,2 sekund na rozwinięcie 200 km/h (17,4 sekundy w kombi). Prędkość maksymalna auta będzie ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Średnie zużycie paliwa ma oscylować w okolicach ośmiu litrów na sto kilometrów. Nowe auta w serii Polestar, w przeciwieństwie do swoich poprzedników, nie ograniczą się do kilku wybranych rynków. Samochody będą dostępne w 46 krajach całego świata, łącznie w Polsce, w której pierwsze S60 Polestar pierwszej serii rozeszły się w ubiegłym roku na pniu. Partia nowych modeli trafi do nas w drugiej połowie tego roku.

Skomentuj na forumUdostępnij