Aktualności
11.03.2016

Morgan EV3 Iskierka pożądania

Latem ubiegłego roku Morgan Motor Company bez większego rozgłosu rozpoczęło prace z pierwszym, jeżdżącym prototypem słynnego 3-Wheelera o napędzie elektrycznym. Auto angielskiej marki o oznaczeniu EV3 jest o krok od wejścia do produkcji seryjnej, a sam układ napędowy to tylko jedna z wprowadzonych w nim nowości w ofercie Morgana.

Pierwszy prototyp EV3 nie odróżniał się właściwie od standardowego 3-Wheelera. W modelu seryjnym nie ma o tym mowy. Maszynka poruszająca się na trzech kołach otrzymała nową karoserię oraz przeprojektowane wnętrze z nową deską rozdzielczą (cyfrowy wyświetlacz, drewno, mosiądz, aluminium), a elementy nadwozia wykonano po raz pierwszy u Morgana z włókien węglowych. Produkcja przebiega podobnie do budowy aluminiowego nadwozia i wszystkie panele są kształtowane ręcznie na drewnianej ramie z jesionu. Przednia część auta z asymetrycznie położonym światłem i mosiężnym radiatorem to nawiązanie do samochodów i motocykli wyścigowych oraz automatów z lat pięćdziesiątych.

Morgan EV3

W rurowej, przestrzennej ramie auta uwięziono paczkę litowo-jonowych baterii o pojemności 20 kilowatogodzin oraz chłodzony płynem silnik elektryczny o mocy 46 kilowatów (63 konie mechaniczne), który wprawia w ruch tylko tylne koło. Cały pojazd waży niespełna 500 kilogramów, rozpędza się do stu kilometrów na godzinę w ciągu niecałych dziewięciu sekund, a jego prędkość maksymalna przekracza 145 km/h. Bez zatrzymywania się na załadowanie baterii maszyna będzie mogła przejechać do 240 kilometrów.

Morgan EV3

Produkcja elektrycznego EV3 wystartuje w czwartym kwartale tego roku. Jego cena ma być porównywalna z wersja spalinową, która kosztuje obecnie około 30 tysięcy funtów (to okolice 170 tysięcy złotych). Premiera modelu zbiegła się w czasie z uzyskaniem przez Morgana rządowego dofinansowania w wysokości sześciu milionów funtów na badania nowych technologii i alternatywnych źródeł zasilania. Co to oznacza? Oznacza to, że w najbliższej przyszłości z Malvern Link powinny wyjechać kolejne elektryczne pojazdy, a także samochody z napędem hybrydowym.

Skomentuj na forumUdostępnij