Aktualności
04.03.2016

Porsche 911 R Historyczny wzorzec

W czasach, w których wyginięcie samochodów sportowych z ręcznymi skrzyniami biegów i wolnossącymi silnikami zdawało się coraz bliższe, kolejne silniki były odsyłane do pracy pod coraz większą presją turbosprężarek i coraz więcej kierowców wyręczała automatyka, Porsche staje w obronie starych wartości. Poznajcie limitowane 911 R.

W ubiegłym roku w ofercie Porsche pojawiło się wyspecjalizowane w jeździe torowej, 500-konne 911 GT3 RS, które dostępne jest jedynie z przekładnią PDK oraz nowa generacja 911 Carrera, w której pojawił się silnik z turbosprężarką w miejsce wolnossącego - bluźnierstwa dla purystów i wyznawców starego porządku świata. Porsche to widziało i w pierwszym kwartale minionego roku wylansowało Caymana GT4 z motorem z 911 oraz ręczną skrzynią biegów. Premierowy 911 R jest podobnym stworzeniem, a jego korzenie sięgają wyścigów samochodowych, co odzwierciedla litera R jak "Racing".

Porsche 911 R

Maszyna o nazwie identycznej z wyścigowym Porsche, które swego czasu brało udział w zawodach pokroju Targa Florio, napędzana jest sześciocylindrowym bokserem, który został powiększony do czterech litrów. Wolnossąca jednostka generuje 500 koni mechanicznych prz 8250 obrotach na minutę i 460 niutonometrów przy 6250 obrotach na minutę, które wędrują na tylną oś za pośrednictwem 6-stopniowej, ręcznej skrzyni biegów z krótkimi ścieżkami prowadzenia drążka. Coupe wykorzystuje system skrętnej tylnej osi, węglowo-ceramiczne hamulce (z przodu tarcze o średnicy aż 410 milimetrów), system Porsche Stability Management i opcjonalny system unoszenia przedniej osi, który zwiększa prześwit o 30 milimetrów.

Porsche 911 R

911 R jest najlżejszym modelem w całej gamie 911. Dzięki szerszemu wykorzystaniu włókien węglowych, magnezu, aluminium, szybom z lekkich tworzyw sztucznych oraz oszczędnościom w kabinie auto waży 1370 kilogramów i jest o 50 kilogramów lżejsze od 500-konnego 911 GT3 RS, w przeciwieństwie do którego nie posiada potężnego skrzydła posadzonego na zadzie. Purystyczny wóz, przygotowany przez wyścigowy oddział marki w miejscowości Flacht, potrzebuje 3,8 sekund na rozwinięcie 100 km/h, a jego prędkość maksymalna sięga 232 km/h. Porsche wypuści na rynek tylko 991 egzemplarzy (to liczbowe, wewnętrzne oznaczenie obecnej generacji 911). Na terenie Polski ceny modelu będą startowały od prawie 939 tysięcy złotych.

Skomentuj na forumUdostępnij