Aktualności
12.02.2016

BMW M760Li xDrive Lot do stratosfery

BMW M Performance powiększa rodzinę silników TwinPower Turbo o pierwszy tego typu motor z dwunastoma cylindrami. Premierowa jednostka zasili nowy okręt flagowy niemieckiego koncernu, limuzynę M760Li xDrive, której do nazwania M7 czegoś najwyraźniej zabrakło. Jej potężne serce będzie legitymowało się pojemnością aż 6,6 litrów.

"Siódemka" w najmocniejszym i najbardziej prestiżowym wcieleniu otrzyma rozwidloną pod kątem 60 stopni, widlastą dwunastkę z dwiema turbosprężarkami, systemem Start Stop, układem wtryskowym High Precision Injection i układem zmiennych faz rozrządu Double-VANOS, której strojenie nie dobiegło jeszcze końca. Wstępne parametry już znamy. Moc 6,6-litrowego silnika osiągnie przy 5,5 tysiącach obrotów na minutę pułap 600 koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy zatrzyma się na poziomie 800 niutonometrów, które mają być dostępne już od 1500 obrotów na minutę!

BMW M760Li xDrive

Nowe V12 ma współpracować z ośmiostopniowym automatem Steptronic Sport oraz układem przeniesienia napędu na wszystkie koła xDrive, który będzie faworyzował tylną oś. Standardem w M760Li xDrive będzie między innymi adaptacyjne, pneumatyczne zawieszenie Executive Drive Pro, adaptacyjny układ kierowniczy Integral Active Steering, 20-calowe felgi o unikatowym kroju, aerodynamiczny pakiet nadwoziowy M, sportowy wydech z kontrolą przepustnicy, sterownik trybów jazdy Driving Experience Control oraz pełna instalacja systemów BMW ConnectedDrive i systemu operacyjnego iDrive.

BMW M760Li xDrive

Limuzyna o długości 5,24 metrów według niemieckich norm pomiarowych będzie ważyć około 2180 kilogramów, które przy 600 KM nie będą stanowić większej przeszkody. Flagowe BMW ma rozwijać 100 km/h w czasie zaledwie 3,9 sekund. Jego prędkość maksymalna będzie grzecznościowo ograniczona do 250 km/h, a po wykupieniu M Driver's Package do 305 km/h. Auto będzie dostępne również w trybie incognito jako V12 Excellence, w którym pakiet nadwoziowy M zostanie wymieniony na zestaw Pure Excellence, z karoserii zniknie oznaczenie M760Li, a kabina zostanie wykończona według przepisu Pure Excellence, który został przygotowany z myślą o byciu wożonym na tylnej kanapie.

BMW M760Li xDrive

M760Li xDrive zadebiutuje na przełomie lutego i marca na salonie samochodowym w Genewie. BMW pokaże w tym samym miejscu także hybrydowe 740e iPerformance o mocy 326 koni mechanicznych, po którym od lata oznaczenie iPerformance odziedziczą inne hybrydy marki. Trzecią premierą bawarskiego koncernu będzie hybrydowe coupe i8 w limitowanym wydaniu Protonic Red Edition. Maszyna, która w ubiegłym roku rozeszła się w ilości 5456 egzemplarzy w takim formie będzie wyróżniała się m.in. lakierem Protonic Red z detalami w kolorze Frozen Grey, nowymi felgami i wykończeniem kabiny.

Skomentuj na forumUdostępnij