Aktualności
02.02.2016

Umdasch Celero R-6.3 Stan nieustalony

Austriackie Umdasch Sortwagenmanufaktur, które zajmuje się na co dzień tuningiem i rozprowadzaniem wszystkiego od Volkswagenów, poprzez BMW i Mercedes-Benzy po Ferrari i Porsche, pracuje nad sportowym wozem w dużej mierze własnej konstrukcji. Pierwsza, prototypowa sztuka egzotycznego coupe jest już gotowa. Maszyna nazywa się Celero R-6.3.

Planowanie, projektowanie i ręczna budowa Celero pochłonęły blisko sześć lat, a jego nazwę zaczerpnięto z łacińskiego określenia na "pośpiech", R jak "Race" i pojemności silnika wyrażonej w litrach. Punktem wyjścia dla projektu było podwozie Chevroleta Corvette, łącznie z jednostką napędową, która została rozłożona na części pierwsze i układem przeniesienia napędu. Zupełnie nową karoserię wykonano w całości z tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknem szklanym.

Umdasch Celero R-6.3

Coupe mierzące 446 centymetrów długości, 206 centymetrów szerokości, 120 centymetrów wysokości i ważące 1420 kilogramów wykorzystuje kute, trzyczęściowe felgi produkcji Umdasch z ogumieniem od południowokoreańskiego Hankook (19 cali na przedniej osi i 20 cali na tylnej), elementy układu hamulcowego firmowane przez Umdasch (z przodu tarcze o średnicy 356 milimetrów i 8-tłoczkowe zaciski, z tyłu 304 milimetry i 6-tłoczkowe zaciski), regulowane elementy zawieszenia od KW Competition oraz amortyzatory marki Bilstein.

Umdasch Celero R-6.3

Umieszczony z przodu silnik V8 o pojemności 6,3 litrów współpracuje z ręczną skrzynią o sześciu biegach i napędza tylne koła. W wersji bazowej motor dostarcza dość skromne jak na dzisiejsze standardy 504 konie mechaniczne, ale twórcy auta z Alkoven już teraz zapowiadają, że szykują kilka etapów tuningu, na których moc będzie tylko rosła. Umdasch Celero R-6.3 pozostaje na chwilę obecną zbudowanym w jednym egzemplarzu prototypem. Samochód pokazano szerszej publiczności podczas zeszłorocznej, dedykowanej wszelkiego rodzaju tuningowi wystawy Essen Motor Show.

Skomentuj na forumUdostępnij