Aktualności
24.10.2015

Audi RS7 Sportback Performance Ponad szczytem

W obecnej generacji RS6 nie ma sedana. Audi oferuje model wyłącznie w nadwoziu kombi, a jeśli ktoś szuka czegoś innego to może zwrócić się ku przeszło pięciometrowej limuzynie RS7 z podkulonym ogonem, czyli udającej coupe. Obie maszyny dzielą rozwiązania techniczne - razem z ujawnieniem RS6 Avant Performance pokazano w tym tygodniu RS7 Sportback Performance.

Dla przypomnienia: RS7 Sportback pierwszej generacji, które pokazano na początku 2013 roku, napędzane jest w podstawowym wydaniu podwójnie turbodoładowaną, widlastą ósemką o pojemności czterech litrów. Silnik od samego początku należy do światowej czołówki: 560 koni mechanicznych i 700 niutonometrów. W wydaniu Performance na zawołanie czeka aż 605 koni mechanicznych! Maksymalny moment obrotowy utrzymał się na tym samym poziomie, ale dostępny jest teraz w szerszym zakresie obrotów silnika, a dzięki funkcji overboost może zostać chwilowo podniesiony do 750 Nm. Niemcy chwalą się jednocześnie obniżeniem apetytu na paliwo, który w cyklu mieszanym według norm ECE nie przekracza 10 litrów na 100 kilometrów (auto korzysta m.in. z systemów start/stop i odłączania połowy cylindrów).

Audi RS7 Sportback Performance

Napęd w RS7 przenoszony jest na wszystkie cztery koła poprzez układ Quattro z ośmiostopniowym automatem Tiptronic i międzyosiowym mechanizmem różnicowym, standardowo w stosunku 40/60% mocy na przód/tył. W zależności od potrzeby i warunków drogowych moment rozdzielany jest automatycznie pomiędzy poszczególne osie oraz koła. Za dopłatą dostępny jest między innymi sportowy mechanizm różnicowy, który kontroluje koła na tylnej osi. Skrzynia biegów i całe auto - zawieszenie, układ kierowniczy, silnik - mogą pracować w jednym z kilku trybów jazdy, w tym Dynamic i Individual, w którym kierowca ustawia wszystko według własnego upodobania. Na rozpędzenie się do 100 km/h limuzyna traci tylko 3,7 sekundy (o 0,2 sekundy mniej, niż w zwykłym RS7), a na przekroczenie 200 km/h potrzebuje 12,1 sekund (o 1,4 sekundy mniej). Jej prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h (na życzenie do 280 km/h).

Audi RS7 Sportback Performance

RS7 Sportback Performance porusza się na nowych, 21-calowych kołach, trzymanych przez pneumatyczne, adaptacyjne zawieszenie z prześwitem zmniejszonym o 20 milimetrów w porównaniu do zwykłego S7. Pozostałe nowości w Performance to detale: wykończenie nadwozia i wnętrza, funkcje kierownicy. Za dopłatą dostępne są między innymi węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe (lżejsze o 10 kilogramów od stalowych), pakiet stylistyczny RS, niebieski lakier Ascar z efektem metalicznym, nagłośnienie marki Bang & Olufsen oraz pakiet "Dynamic", dzięki któremu ograniczenie prędkości maksymalnej może zostać podniesione do 305 kilometrów na godzinę. Na terenie Niemiec auto wyceniono na 121,7 tysięcy euro - prawie 520 tysięcy złotych. Sprzedaż rusza w listopadzie.

Skomentuj na forumUdostępnij