Aktualności
18.09.2015

Jaguar F-Pace Zawrotne tempo

Dokładnie dwa lata temu ze stajni Jaguara wyjechał koncept C-X17, zapowiedź pierwszego crossovera w historii brytyjskiej marki. Dziś samochód jest już gotowy do produkcji seryjnej, a przez producenta określany jest jako najpraktyczniejsze, sportowe auto na świecie. Nazywa się F-Pace i karierę zaczyna od... wpisu do "Księgi rekordów Guinnessa".

Bicie rekordów to trend, który rozpoczął się od wiosennego przejazdu nowej limuzyny XF po linach nad Tamizą. F-Pace poszedł jeszcze dalej, a raczej wyżej: samochód pokonał wysoką na 19,08 metrów pętlę i przeciążenia rzędu 6,5g! Za jego kierownicą zasiadał Terry Grant, profesjonalny kierowca-kaskader, który ma na koncie kilkanaście rekordów świata na dwóch i czterech kołach. Poprzedni rekord należał do duetu Tanner Foust i Greg Tracy, którzy w rallycrossowych samochodach przejechali pętlę o średnicy 18,29 metrów.

Jaguar F-Pace

F-Type bazuje na platformie Lightweight Aluminium Architecture: jego szkielet składa się w 80% z elementów wykonanych z aluminium, tylną sekcję tworzą materiały kompozytowe, a część belek usztywniających konstrukcję wykonano z magnezu. W wydaniu ze 180-konnym silnikiem wysokoprężnym pod maską i ręczną skrzynią biegów samochód waży 1665 kilogramów. Na wyposażeniu w standardzie lub opcji znajdziemy najnowsze wynalazki koncernu Jaguar Land Rover, a wśród nich systemy Torque Vectoring, Adaptive Dynamics, Configurable Dynamics, Intelligent Driveline Dynamics, Adaptive Surface Response i InControl Touch Pro.

Jaguar F-Pace

Technologiczną nowinką będzie zakładany na rękę, wodoodporny Activity Key, który pozwoli na pozostawienie zwykłego kluczyka w zamkniętym samochodzie. Model będzie dostępny z napędem na tylną lub obie osie, ręczną lub automatyczną skrzynią biegów, a w najdroższych wersjach z adaptacyjnym zawieszeniem. Ofertę silnikową otworzy 2-litrowy Diesel. Drugim silnikiem wysokoprężnym będzie 3-litrowy motor o mocy 300 KM. Jednostki benzynowe o pojemności od dwóch do trzech litrów będą oferować od 240 do 380 koni mechanicznych. Na temat mocniejszych wariantów Jaguar na razie milczy.

Skomentuj na forumUdostępnij