Aktualności
20.08.2015

Mercedes-AMG C 63 Coupe Większe ego

Już za niecały miesiąc na międzynarodowej wystawie samochodowej we Frankfurcie stanie kolejny, nowy model spod szyldu Mercedes-AMG. Tym razem na salony wjedzie następca jednego z najpopularniejszych pojazdów w gamie niemieckiej marki, najbardziej sportowa odmiana coupe klasy C, która bez zająknięcia wymienia wolnossące V8 na turbodoładowane V8.

Z zewnątrz C 63 z coupe firmowanym przez Mercedes-Benza dzieli jedynie drzwi, dach i klapę bagażnika. Cała reszta jest zupełnie nowa: wybrzuszona, wydłużona o 60 milimetrów maska silnika, poszerzone o 64 z przodu i 66 milimetrów z tyłu nadkola, które skrywają szerzej rozstawione koła, ospoilerowanie, potężny, połączony z czterema końcówkami wydechu dyfuzor, felgi w rozmiarze 18 lub 19 cali oraz ogumienie o szerokości do 255 milimetrów na przedniej osi i do 285 milimetrów na tylnej osi.

Mercedes-AMG C 63 Coupe

Dla wersji AMG zaprojektowano między innymi nowe, tylne zawieszenie, a w standardzie instalowany jest dyferencjał z mechaniczną blokadą. W wydaniu C 63 S stopniem zblokowania steruje elektronika - takie rozwiązanie ma być szybsze i bardziej precyzyjne. Standardem jest działający w jednym z trzech trybów system ESP - On, Sport Handling Mode lub Off - oraz działająca w jednym z czterech trybów, 7-stopniowa skrzynia biegów AMG Speedshift MCT, którą w C 63 S można przełączyć w jeszcze jeden tryb pracy, Race.

Mercedes-AMG C 63 Coupe

C 63 AMG poprzedniej generacji napędzany był 6,2-litrowym, wolnossącym silnikiem V8 o mocy początkowej 457 koni mechanicznych, która z pakietem AMG Performance wrosła do 487 KM, podskoczyła do 507 koni w wersji Edition 507 i 517 koni w Black Series. Dzisiejszy C 63 stawia na 4-litrowe, podwójnie turbodoładowane V8 prosto z coupe AMG GT, od którego odróżnia się przede wszystkim zwykłą miską olejową w miejsce suchej. Bazowy C 63 dysponuje mocą 476 koni mechanicznych i momentem obrotowym 650 niutonometrów.

Mercedes-AMG C 63 Coupe

Spod maski C 63 S Coupe wydobywać będzie się znacznie więcej: 510 koni mechanicznych i 700 niutonometrów. Model w takim wydaniu i w stanie gotowym do jazdy (kierowca, bagaż, napełniony w 90% zbiornik paliwa) będzie ważył 1725 kilogramów. Sprint od zera do 100 km/h będzie zajmował tylko 3,9 sekundy, a po wykupieniu AMG Driver's Package ograniczenie prędkości maksymalnej zostanie podniesione z 250 do 290 kilometrów na godzinę. W sprzedaży zupełnie nowe coupe Mercedes-AMG pojawi się w marcu przyszłego roku, a na żywo będzie można je zobaczyć już 19 września na salonie samochodowym we Frankfurcie.

Skomentuj na forumUdostępnij