Aktualności
18.06.2015

Peugeot 308 GTi Mocne karty

Pod koniec przyszłego tygodnia przed publicznością z całego świata zadebiutuje zupełnie nowy Peugeot spod znaku GTi. Moment i miejsce premiery auta wybrano z pełną premedytacją: to tegoroczny Festiwal Prędkości w Goodwood, na którym bez odpowiedniej liczby koni pod maską lepiej się nie pokazywać. Francuza numer 308 tego typu zmartwienia nie dotyczą.

Oczekiwany od lat 308 GTi w podstawowej wersji będzie dysponował mocą 250 koni mechanicznych, płynącą z 1,6-litrowej jednostki THP z turbodoładowaniem i systemem start&stop. Ale nie będzie to jego ostatnie słowo. Rzędowy motor o czterech cylindrach dostępny będzie także w konfiguracji produkującej 270 KM. W obu przypadkach maksymalny moment obrotowy zatrzyma się na 330 niutonometrach, dostępnych w przedziale od 1900 do 5000 obrotów na minutę. Takie liczby sprawiły, że Peugeot sięgnął m.in. po wzmocnione pierścienie i korbowody oraz kute tłoki z aluminium rodem z Formuły 1.

Peugeot 308 GTi

Nad kompaktem pracowała doświadczona ekipa oddziału Peugeot Sport, która odcisnęła swoje piętno na każdym z mechanizmów. Prześwit pojazdu zmniejszono o 11 milimetrów, dla przednich kół zaprojektowano nowe zawieszenie, sięgnięto po tarcze hamulcowe o średnicy 330 milimetrów z przodu oraz 18-calowe, lekkie felgi z ogumieniem Michelin Pilot Sport 3. Napęd tylko na przednią oś przenosi ręczna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach, z którą w 308 GTi 270 zespolony jest samoblokujący się mechanizm różnicowy Torsen. W tym przypadku otrzymamy także 19-calowe obręcze Carbone z oponami Michelin Super Sport i 380-milimetrowe tarcze hamulcowe.

Peugeot 308 GTi

Obowiązkowe operacje na karoserii i wnętrzu auta obejmują obowiązkową wymianę zderzaków, ospoilerowanie, sportowe fotele, tapicerkę z czerwonymi nićmi i czerwone zegary. Mocniejszą wersję silnikową poznamy już z daleka po dwóch barwach karoserii, malowaniu "Coupe Franche", w którym kolorystycznie odcięto cały tył nadwozia. Auto mierzy 4,25 metrów długości i z uzupełnionymi płynami waży 1205 kilogramów. Na każdy koń mechaniczny przypada 4,82 kilograma lub mniej (rekordowo niskie w tej klasie 4,46 kilograma w mocniejszej wersji).

Peugeot 308 GTi

Peugeot 308 GTi będzie potrzebował 6,2 sekund na rozpędzenie się do 100 km/h, które 270-konny wariant ukróci do równych sześciu sekund. Prędkość maksymalna w obu przypadkach zostanie ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Samochód będzie można zamawiać lada dzień. Na rynek Wielkiej Brytanii model został wyceniony na prawie 26,6 tysięcy funtów w wersji bazowej i ponad 28,1 tysięcy funtów jako 380 GTi 270. Obecnie to około 155 i 165 tysięcy złotych. Festiwal Prędkości w Goodwood, na którym 308 GTi będzie miał swoją premierę, odbędzie się w dniach 25-28 czerwca.

Skomentuj na forumUdostępnij