Aktualności
03.06.2015

SRT Tomahawk Vision Gran Turismo

Na wirtualne trasy cyfrowego świata Gran Turismo 6 wyjedzie tego lata kolejny pojazd z serii Vision Gran Turismo. Tym razem do zabawy dołączyli specjaliści oddziału Street and Racing Technology, będącego częścią koncernu Fiat Chrysler Automobiles, którzy przygotowali koncept super coupe Tomahawk. To wizja motoryzacji za dwie dekady od dziś.

Tomahawk na rok 2035 miałby być maszyną sportową w trzech wcieleniach, dopuszczanych do zwykłego ruchu drogowego, tylko na tor lub na puste przestrzenie, które od dziesięcioleci służą do bicia rekordów prędkości. Jednoosobowy pojazd z elementami aktywnymi aerodynamicznie to odległy spadkobierca dzisiejszego Vipera, z którym łączy go wolnossące V10. Motor w Tomahawku byłby rozwidlony pod kątem aż 144 stopni i umieszczony centralnie, a jego pojemność zmalałaby do niespełna 7 litrów.

SRT Tomahawk

Twórcy auta deklarują chęć szerokiego wykorzystania grafenu - na poszycie karoserii oraz instrumenty pokładowe - oraz układu pneumatycznego, który zasilałby adaptacyjne zawieszenie oraz wprawiał w ruch przednie koła. Bazowy Tomahawk S o długości 504 centymetrów miałby ważyć 921 kilogramów, jego V10, połączone z przekładnią DCT, dostarczałoby 803 konie mechaniczne i 679 Nm, a układ pneumatyczny do 218 KM. Moc maksymalna: 1021 KM. Prędkość maksymalna: co najmniej 402 kilometry na godzinę.

SRT Tomahawk

Opcja wyścigowa to Tomahawk GTS-R, któremu schudło się do 663 kilogramów. W takiej konfiguracji silnik benzynowy dostarcza 1153 konie mechaniczne i 975 niutonometrów, a układ pneumatyczny do 317 KM. Moc maksymalna całego układu napędowego sięga 1470 koni mechanicznych, które pozwalają na rozwinięcie prędkości ponad 483 kilometrów na godzinę. Taka charakterystyka auta zmusiła programistów japońskiego Gran Turismo 6 do zmian w silniku gry, a to nie wszystko. Jest jeszcze eksperymentalny SRT Tomahawk X.

SRT Tomahawk

Doświadczalny Tomahawk jest tak szybki, że jego kierowca musi nosić specjalny, zapobiegający nadmiernym przeciążeniom w zakrętach kombinezon. Tomahawk X waży 749 kilogramów, ale dysponuje mocą dochodzącą aż do 2626 koni mechanicznych. Jego V10 kręci się do 14,5 zamiast 9,5 tysięcy obrotów i wydziela 2198 koni mechanicznych oraz 1214 niutonometrów. Plus do 428 koni mechanicznych na przedniej osi z silników na sprężone powietrze. Prędkość maksymalna: 644 kilometry na godzinę.

Skomentuj na forumUdostępnij