Aktualności
14.05.2015

Volkswagen Golf GTE Sport Niebieska siła

Od ubiegłego roku w salonach sprzedaży Volkswagena można znaleźć aż trzy różne warianty kompaktowego Golfa z literami GT w nazwie: benzynowego GTI, wysokoprężnego GTD oraz hybrydowego GTE. Najmłodszy z tej trójki jest oczywiście ten ostatni model, którego obecność na rynku zainicjowała przygotowanie konceptu na tegoroczny zlot GTI Treffen. Oto Golf GTE Sport.

Maszyna ukrywająca się pod nazwą Golf GTE Sport to ciąg dalszy 503-konnego konceptu Design Vision GTI sprzed dokładnie dwóch lat, zeszłorocznego projektu GTI Roadster oraz tegorocznego, wirtualnego GTI Supersport, którym można jeździć w grze Gran Turismo 6. Po swoich poprzednikach auto dziedziczy kształty nadwozia, które w jednych miejscach zaostrzono, a w innych wygładzono. Z przodu na całej szerokości pociągnięto niebieski pas, symbolizujący hybrydę. Wnętrze z Alcantarą, włóknami węglowymi, cyfrowymi wyświetlaczami i okrojoną do minimum kierownicą utrzymano w stylu ostatnich dwóch konceptów GTI.

Volkswagen Golf GTE Sport

Silniki znajdują się z przodu i z tyłu auta i napędzają wszystkie cztery koła. Przy przedniej osi pracuje jednostka benzynowa: czterocylindrowy, turbodoładowany motor o pojemności 1,6 litra prosto z rajdowego Polo R WRC. Silnik ten rozwija 299 koni mechanicznych oraz 400 niutonometrów i połączony jest bezpośrednio z niewielkim silnikiem elektrycznym o mocy 115 KM, który prowadzi do 6-stopniowej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów. Drugi silnik elektryczny o identycznej mocy i momencie obrotowym 270 niutonometrów pracuje przy tylnych kołach.

Volkswagen Golf GTE Sport

Cały system napędowy dostarcza w koncepcie Golf GTE Sport maksymalnie 400 koni mechanicznych oraz 670 niutonometrów. Auto może poruszać się w kilku różnych trybach, w tym elektrycznym, w którym najbardziej obciążana jest paczka litowo-jonowych baterii, pozwalająca na pokonanie do 50 kilometrów. Gdy nie chcemy się ograniczać możemy liczyć na przyspieszenie od zera do 100 km/h w czasie zaledwie 4,3 sekund, do 200 km/h w czasie 15,9 sekund i prędkość maksymalną 280 km/h. Średnie zużycie paliwa według norm pomiarowych NEDC sięga... dwóch litrów na sto kilometrów.

Volkswagen Golf GTE Sport

Koncept Golf GTE Sport to tylko jeden z Volkswagenów, które przygotowano specjalnie na tegoroczne spotkanie GTI Treffen nad austriackim jeziorem Wörthersee (13-16 maja). Niemcy przywieźli tu również przedprodukcyjny prototyp modelu Golf GTI Clubsport o mocy 265 koni mechanicznych, grupa trzynastu praktykantów zakładów z Wolfsburga i zakładów Sitech Sitztechnik pokazała Golfa GTI Dark Shine o mocy 395 koni mechanicznych, a ich rówieśnicy ze Zwickau przygotowali kombi Golf Variant Biturbo Edition z 240-konnym silnikiem wysokoprężnym pożyczonym z większego Passata.

Skomentuj na forumUdostępnij