Aktualności
20.04.2015

Volkswagen C Coupe GTE Teatr światła

W rodzinie Volkswagena trwają wielkie przygotowania do wypuszczenia na świat nowej generacji dużych, stylowych limuzyn. W marcu zamiary te ucieleśniał koncept Sport Coupe GTE o długości 487 centymetrów i mocy dochodzącej do 380 koni mechanicznych, który doczekał się właśnie ciągu dalszego. Jest nim projekt jeszcze większej maszyny pod tytułem C Coupe GTE.

Wycelowany w chińską klientelę C Coupe GTE liczy sobie 5071 milimetrów długości i stoi na kołach z obręczami o średnicy aż 22 cali. Gdyby wszedł do produkcji seryjnej byłby pozycjonowany pomiędzy Passatem i Phaetonem, ale póki co donosów o produkcji nie ma. W środku mieszczą się cztery dorosłe osoby, które otaczają dotykowe ekrany systemów łączności i sterowania oraz cyfrowe wyświetlacze, z których dwa ku uciesze pasażerów z tyłu wkomponowano w oparcia przednich foteli.

Volkswagen C Coupe GTE

Na samym wyglądzie sztuczki związane z nowym konceptem Volkswagena się nie kończą. Twórcy auta przygotowali specjalne oprogramowanie dla szofera, które pozwala na przeniesienie do smarfona godzin i miejsc przejazdu. W czasie postoju, tuż przed uruchomieniem C Coupe GTE jako pierwszy pojazd marki wita nas delikatnym podświetleniem logotypu, wlotów powietrza, grilla, klamek oraz świateł w technologii LED z przodu i z tyłu, które wymyślono w placówce Volkswagen Design.

Volkswagen C Coupe GTE

Samochód jest hybrydą, na co wskazuje człon GTE w jego nazwie. Z przodu znajduje się 2-litrowy, 4-cylindrowy silnik z turbodoładowaniem o pojemności dwóch litrów, mocy 210 koni mechanicznych i momencie 350 niutonometrów. Z jednostką połączony jest 8-stopniowy automat, który przenosi napęd tylko na przednią oś oraz silnik elektryczny o mocy 124 KM i momencie 220 Nm. Maksymalna moc całego układu: do 245 KM, moment: maksymalnie 500 Nm. Miejsce na paczkę litowo-jonowych baterii o pojemności 14,1 kilowatogodzin znalazło się z tyłu auta.

Volkswagen C Coupe GTE

C Coupe GTE może pracować w jednym z czterech trybów jazdy: domyślnym Hybrid, elektrycznym E-Mode, sportowym GTE lub Battery Charge/Battery Hold, pozwalającym m.in. na ładowanie baterii w czasie jazdy. Limuzyna rozpędza się do setki w czasie 8,6 sekund i rozwija maksymalnie 232 km/h, a w trybie elektrycznym osiągniemy do 130 km/h przy zasięgu około 50 kilometrów. Zasięg z wykorzystaniem silnika spalinowego przekracza 800 kilometrów, a przy odpowiedniej jeździe i warunkach drogowych bez tankowania można pokonać nawet 1100 kilometrów.

Skomentuj na forumUdostępnij