Aktualności
08.04.2014

Ultima Evolution Poprawa kondycji

Angielskie zakłady Ultima Sports po kilkunastu latach produkcji spartańskich modeli GTR i Can-Am, pod kołami których padło kilka rekordów świata przyspieszeń i hamowania, odświeżają swoją ofertę. Model GTR znika z rynku, a jego miejsce zajmuje Evolution Coupe. Znika również roadster Can-Am, a jego miejsce zajmuje Evolution Convertible.

Z filigranową Ultimą GTR znamy się od kilkunastu lat, ale historia modelu sięga jeszcze końca lat osiemdziesiątych. Swego czasu auto służyło nawet jako prototyp do testów silnika, z którego korzystał... McLaren F1. Dzisiejszy duet Evolution to pod wieloma względami maszyny zupełnie nowe, których twórcy przewidzieli ulepszenia pod każdym względem: od podwozia, poprzez silnik, karoserię, kabinę i wygody umilające codzienne użytkowanie. Jakie wygody? Na przykład skórzana tapicerka, kamera wsteczna, wydajniejsze chłodzenie, detale z włókien węglowych, światła w technologii LED, nowe wyświetlacze, nagłośnienie Alpine czy uszyty na miarę zestaw bagażowy.

Ultima Evolution

Tak samo, jak poprzednio samochód bazuje na rurowej, przestrzennej ramie z silnikiem umieszczonym centralnie i niezależnym zawieszeniem z możliwością regulacji. Do napędu służą amerykańskie, widlaste ósemki od Chevroleta o pojemności od 6,2 do 7 litrów, które na życzenie mogą zostać uzbrojone w sprężarkę. Ultima przewiduje aż piętnaście poziomów mocy: od 355 do 1034 koni mechanicznych! W najmocniejszym wydaniu moment obrotowy sięgnie 1245 niutonometrów, a stosunek mocy do masy aż 1065 koni mechanicznych na jedną tonę!

Ultima Evolution

Całą moc na tylną oś przenosi ręczna, 6-stopniowa skrzynia biegów Porsche. Auto o długości czterech metrów i masie skromnych 950 kilogramów już na pierwszych testach obrało drogę na kilka rekordów świata. Rozwinięcie 60 mph zajęło coupe tylko 2,3 sekundy, a do 100 mph rozpędzono się w 4,9 sekundy. Pomiar przyspieszenia 30-70 mph zakończył się wynikiem 1,5 sekundy, a sprint do 150 mph zajął tylko 8,9 sekund. Poprawiono również wynik próby 0-100-0 mph: 8,8 sekund. Na deser sprint na ćwierć mili: 9,2 sekundy z prędkością końcową 251 km/h. Prędkość maksymalna Evolution przekracza 386 km/h.

Ultima Evolution

Ultima zabrała swoje najnowsze dzieło także na tor testowy programu Top Gear. Na wynik najmocniejszej wersji musimy jeszcze poczekać, ale na słabszych już nie. Testy 710-konnej, 7-litrowej Evolution na drogowym ogumieniu Michelin PS2 zakończyły się wynikiem 1 minuty i 12,8 sekund (sekundę wolniejszy jest obecny lider, Pagani Huayra), a na ogumieniu torowym 1 minuty i 9,9 sekund. Model 6,2-litrowy o mocy 487 koni mechanicznych pokonał jedno okrążenie w czasie 1 minuty i 15,9 sekund. Angielską maszynę można już zamawiać, ale o cenę konkretnej specyfikacji trzeba pytać się osobiście.

Skomentuj na forumUdostępnij