Aktualności
12.03.2015

Quant Quantino Niskie napięcie

Honda oferuje je od kilkunastu lat, Toyota niedawno rozpoczęła produkcję na większą skalę, w kolejce z własnymi pomysłami ustawiają się od dawna BMW, Audi czy Mercedes-Benz, a Elon Musk otwarcie nazywa je "głupimi" i uważa za ślepą uliczkę: samochody z ogniwami paliwowymi. W tych samych rejonach porusza się również liczące na małą rewolucję NanoFlowcell.

O firmie, która pod dzisiejszą nazwą działa oficjalnie od 2013 roku od Liechtensteinu, poprzez Niemcy, po Szwajcarię usłyszeliśmy już rok temu dzięki konceptowi Quant e-Sportlimousine, który kilka miesięcy temu wyruszył na testy na publicznych drogach. Owocem tych prób jest udoskonalona limuzyna Quant F o długości 5,25 metrów i mocy aż 1090 koni mechanicznych. Oba pojazdy pokazano w tym roku na salonie samochodowym w Genewie, a w ich towarzystwie stanął zupełnie nowy maluch Quantino.

Quant Quantino

Układ napędowy Quantino opiera się o pomysły wykorzystywane w większych maszynach. Pojazd nosi ze sobą dwa 175-litrowe zbiorniki przeciwnie naładowanych elektrolitów, paczkę superkondensatorów, cztery silniki elektryczne i autorskie ogniwa nanoFlowcell, odpowiadające na produkcję energii elektrycznej. W odróżnieniu do modeli E oraz F całość pracuje pod kilkunastokrotnie mniejszym napięciem, jedynie 48-52 voltów, które dotychczas były utożsamiane z wóżkami golfowymi czy skuterami. Umieszczone przy każdym z kół silniki elektryczne dostarczają po 25 kW, razem około 136 koni mechanicznych.

Quant Quantino

Quantino mierzy tylko 391 centymetrów długości, mieści cztery osoby w układzie 2+2 i jako koncept stoi na obręczach o średnicy aż dwudziestu dwóch cali. Auto pomyślane jako tani pojazd z ogniwami paliwowymi i ze sportowym zacięciem miałoby pokonywać na jednym tankowaniu nawet tysiąc kilometrów i rozpędzać się maksymalnie do dwustu kilometrów na godzinę. Jego twórcy zapowiadają, że jeżdżące prototypy pojawią się na europejskich ulicach jeszcze w tym roku. Firma od samego początku dąży do wprowadzenia ogniw nanoFlowcell do produkcji seryjnej i wykorzystywania ich nie tylko w samochodach.

Skomentuj na forumUdostępnij