Aktualności
12.03.2015

Radical RXC Turbo 500 Przyszły rekordzista

Radical Sportscars działa już od blisko osiemnastu lat, ale na salonie samochodowym w Genewie zjawiło się w tym roku po raz pierwszy. Marka stałym bywalcom torów wyścigowych nie musi się przedstawiać. Uwagę tych, którzy jeszcze o niej nie słyszeli zwraca przede wszystkim rekordami na Nordschleife. Nowe coupe RXC Turbo 500 już szykowane jest na pobicie kolejnego.

Największa nowość w modelu RXC Turbo 500 to oczywiście uzbrojenie silnika. Jest nim umieszczona centralnie jednostka V6 ze stajni Forda i rodziny EcoBoost o pojemności 3,5 litrów, która w zwykłym RXC Turbo rozwijała około 460 KM. Na pokładzie "Pięćsetki" widlasta szóstka otrzymała dwie większe sprężarki Garrett GT28, przeprojektowany układ dolotowy, wydech, systemy doprowadzania paliwa i zapłonu, elektronikę i szereg mniejszych udoskonaleń. Efekt: co najmniej 535 koni mechanicznych i 650 niutonometrów!

Radical RXC Turbo 500

Na jedną tonę w RXC Turbo 500 przypada co najmniej 468 koni mechanicznych. Coupe przyspiesza do 161 km/h w czasie 6,8 sekund, a na przyspieszenie od 64 do 129 kilometrów na godzinę potrzebuje tylko trzy sekundy. Tak samo, jak w przypadku większości modeli Radicala auto dopuszczone jest do zwykłego ruchu drogowego. Ale nie tylko w Wielkiej Brytanii czy Niemczech: po przeszło roku testów i pomiarów pojazd otrzymał homologację na całą Unię Europejską. Model będzie można zakupić jako gotowy pojazd lub zgłosić się do producenta z posiadanym już RXC Turbo, który przejdzie pożądane modyfikacje.

Radical RXC Turbo 500

Radical pojawi się ze swoim najmocniejszym modelem na Nordschleife w sierpniu. Producent nie ma wątpliwości, że pobije dotychczasowy rekord dla samochodów produkowanych seryjnie: 6 minut i 48 sekund, które w 2009 roku padły pod kołami modelu SR8 LM prowadzonego przez Michaela Vergersa. Turbo 500 powinien mieć ogromną przewagę przede wszystkim na długich prostych, na których mógłby rozwinąć przeszło 305 km/h. SR8 LM z otwartą karoserią w takich miejscach nie przekraczał 270 km/h. Próby zostaną przeprowadzone na trzech różnych ogumieniach: drogowych gumach Dunlop SportMaxx i Dunlop Direzza D03G oraz torowych slickach Dunlop SP Sport.

Skomentuj na forumUdostępnij