Aktualności
05.02.2015

Opel Corsa OPC Godziny szczytu

Właściciele samochodów Lamborghini mają do wyboru między innymi tryb Corsa, który został zaprogramowany z myślą o agresywnej jeździe po torach wyścigowych. Do czynienia z Corsą ma na co dzień również wielu właścicieli samochodów marki Opel, ale towarzyszą im zupełnie inne emocje. W tym roku oba te światy bliżą się do siebie dzięki nowej Corsie od Opel Performance Center.

Najnowsza Corsa OPC, szlifowana w ostatnich tygodniach na fabrycznym torze testowym w Dudenhofen, to maluch, który ma czuć się równie dobrze w miejskim korku jak i na zakrętach pętli Nürburgring. Dla mierzącego około cztery metry długości auta zarezerwowano nowy, błękitny lakier, przeprojektowane zderzaki z aluminiowymi detalami, nakładki na progi, przetłoczoną maskę silnika, ospoilerowanie i felgi o średnicy siedemnastu lub osiemnastu cali. W środku osadzono fotele Recaro, skórzaną kierownicę i szereg motywów OPC.

Opel Corsa OPC

Przy okazji prac nad zawieszeniem auta podjęto współpracę z firmą Koni, na mocy której opracowano system Frequency Selective Damping, pozwalający na regulację tłumienia i przechyłów w czasie rzeczywistym. Prześwit auta zmniejszono o 10 milimetrów, pojawiły się przeprogramowane systemy ESP i TC, tryb jazdy Competition, bardziej precyzyjny i bezpośredni układ kierowniczy, tarcze hamulcowe o średnicy 308 milimetrów z przodu oraz pakiet wyczynowy. Ten ostatni obejmuje m.in. mechanizm różnicowy Drexler, 330-milimetrowe tarcze hamulcowe Brembo i przestrojone zawieszenie. W przygotowaniu jest także ekskluzywna Corsa OPC Nürburgring Edition.

Opel Corsa OPC

Twórcy auta oczywiście najbardziej zadowoleni są z silnika. To turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1,6 litra, która dostarcza 207 koni mechanicznych. Moment obrotowy 245 Nm generowany jest w przedziale od 1900 do 5800 obrotów na minutę (w trybie overboost chwilowe 280 Nm). Napęd na przednie koła przenosi ręczna skrzynia biegów z dźwignią o krótkim skoku. Tak poukładane auto potrzebuje tylko 6,8 sekund na rozpędzenie się do 100 km/h, jest w stanie rozwinąć do 230 km/h i według aktualnym norm spalić średni 7,5 litrów paliwa na sto kilometrów.

Skomentuj na forumUdostępnij