Aktualności
10.01.2015

Noble M600 Speedster Zdejmowanie miary

O pierwszych przymiarkach angielskiego Noble Automotive do pozbawionego dachu M600 usłyszeliśmy ponad dwa i pół roku temu, w trakcie których firma nie dawała żadnych świadectw prac nad takim właśnie pojazdem. Ale żadnych świadectw już nie potrzeba. M600 Speedster zadebiutowało właśnie na salonie samochodowym Autosport International.

Od razu należy zaznaczyć, że Speedster to na razie to tylko prototyp, w którym operacja usunięcia dachu wiązała się między innymi z wzniesieniem szerokiego łuku bezpieczeństwa tuż za głowami kierowcy i pasażera. Co w razie deszczu? Noble prawdopodobnie sięgnie po zdejmowany panel dachowy, wykonany z włókien węglowych, o ile tylko model trafi do produkcji seryjnej. A ta zależy od reakcji na premierę auta potencjalnych klientów, którzy dotychczas utrzymywali produkcję firmy na poziomie kilkunastu samochodów rocznie.

Noble M600 Speedster

Tak samo, jak coupe, maszynę napędza podwójnie doładowane, umieszczone centralnie V8 o pojemności 4,4 litrów z korzeniami u Volvo i Yamahy. Silnik dostarcza prawie 660 koni mechanicznych i 820 niutonometrów, które przenoszone są na tylną oś. W seryjnym coupe mamy do czynienia z 6-stopniową, ręczną skrzynią biegów. W modelu M600 Speedster po raz pierwszy w historii Noble pojawiła się 6-stopniowa, jednosprzęgłowa, półautomatyczna skrzynia biegów z łopatkami przy kierownicy.

Noble M600 Speedster

Seryjne M600 z zamkniętą karoserią waży niecałe 1200 kilogramów i potrzebuje niecałe 3,5 sekundy na rozpędzenie się do 100 km/h. Prędkość maksymalna auta przekracza 360 km/h, co stawia je w wśród najszybszych, współczesnych samochodów drogowych. Za budowane od 2009 roku auto producent życzy sobie w zależności od wersji 200-300 tysięcy funtów. Najcenniejsze jest M600 CarbonSport z nadwoziem wykonanym w całości z nagich włókien węglowych.

Skomentuj na forumUdostępnij