Aktualności
04.12.2014

Reiter Gallardo Extenso Mechanizm odporności

Produkcję drogowego Gallardo zakończono pod koniec listopada ubiegłego roku, ale do końca torowego żywota modelu jeszcze daleko. Zupełnie nowy Huracan LP620-2 Super Trofeo będzie gotowy na fabryczny puchar dopiero za kilka miesięcy, a do obstawienia pozostają jeszcze inne mistrzostwa z całego globu. Tym ostatnim zajmie się nowe Gallardo Extenso od Reiter Engineering.

Nowe dzieło niemieckiego zakładu, który trudni się budową wyścigowych Lamborghini od przeszło dekady, to następca zeszłorocznego Gallardo GT3 FL2. Coupe klasy GT3 zmieniło nie tylko swój wygląd, ale także konstrukcję zawieszenia i specyfikację jednostki napędowej. Nadwozie auta w tylnej części, wykonanej teraz z włókien węglowych, a nie aluminium, rozrosło się do maksymalnej, dopuszczalnej przez regulamin szerokości aż 205 centymetrów. Rozstaw kół z tyłu dzięki nowym wahaczom powiększył się aż o 13 centymetrów.

Reiter Gallardo Extenso

Nowe są światła z przodu, światła z tyłu oraz pakiet spoilerów i lotek, nadające Gallardo cechy charakteru dużo większego Murcielago R-SV GT1. Extenso zaopatrzono również w zupełnie nowy układ wydechowy, a położona centralnie, widlasta dziesiątka została uzbrojona w nowe wałki rozrządu i tłoki Mahle, które pozwoliły na zmniejszenie zapotrzebowania na paliwo i poprawę przebiegu momentu obrotowego. Samochód ma przedłużyć torowy żywot Gallardo co najmniej do 2016 roku włącznie, w ktorym powinno przybyć torowych Huracanów różnych specyfikacji.

Reiter Gallardo Extenso

W zakładach Reiter Engineering powstało już ponad 100 samochodów, które wygrały ponad 200 wyścigów i ponad 400 razy stawały na podium. Nowe Gallardo Extenso, w skrótcie R-EX, które zostanie zbudowane tylko w 10 egzemplarzach, będzie uprawniało do startów w mistrzostwach Blancpain GT Series, amerykańskim Pirelli World Challenge oraz w SRO GT Sports Club. Auto będzie dostępne w dwóch kombinacjach kolorystycznych: karbonowo-czarnej oraz tytanowo-szarej. W tej pierwszej karoseria z włókien węglowych, oprócz aluminiowych drzwi i dachu, zostanie pokryta tylko ochronną warstwą przezroczystego lakieru. Cena: 248 tysięcy euro, czyli około 1,05 miliona złotych.

Skomentuj na forumUdostępnij