Aktualności
05.11.2014

Ford Mustang Hoonicorn RTR Jednorożec chuligan

Ken Block ma nową zabawkę, którą zobaczymy w siódmej części akrobacji pod tytułem Gymkhana. W poprzednich korzystał z Forda Fiesty, który dysponował mocą co najmniej 660 koni mechanicznych. Tym razem Block zmienia model, ale nie markę. Przesiada się do Mustanga, który powstał prawie pięć dekad temu, a dziś został przekształcony w bestię imieniem Hoonicorn RTR.

Jedyna w swoim rodzaju maszyna to efekt dwóch lat pracy Blocka oraz zakładów Hoonigan, RTR i ASD Motorsports, w którym zbudowano samochód. Punktem wyjścia był Ford Mustang z 1965 roku w karoserii notchback, z którego tak naprawdę niewiele zostało. Hoonicorn RTR trzyma się na nowym, rurowym podwoziu od ASD Motorsports z pełną klatką bezpieczeństwa, wzmocnionymi drzwiami i punktami mocowania elementów zawieszenia, 18-calowymi felgami Fifteen52 z oponami Pirelli Trofeo R z mieszanki przygotowanej specjalnie dla Blocka oraz poszerzoną karoserią z elementami z włókien węglowych.

Ford Mustang Hoonicorn RTR

Osobna historia to układ napędowy z unikatowym systemem przeniesienia mocy na wszystkie cztery koła z 6-stopniową skrzynią biegów i hydraulicznym hamulcem ręcznym, firmowanym przez Sadev oraz silnikiem, który widowiskowo nie mieści się pod maską. Jednostka o pojemności 6,7 litrów zaczynała jako jedna z wielu widlastych ósemek w historii Forda, ale na swojej drodze spotkała mechaników z Roush Yates. Ze spotkania wyszła cało, ale zupełnie odmieniona, co najlepiej obrazują liczby: moc 857 koni mechanicznych i moment obrotowy 975 niutonometrów!

Ford Mustang Hoonicorn RTR

Hoonicorn RTR stanął na stoisku Forda na otwartych wczoraj w Las Vegas targach SEMA Show (Specialty Equipment Market Association), które potrwają do piątku włącznie. W tym samym miejscu można zobaczyć także szereg zmodyfikowanych, współczesnych Mustangów: nowe wydanie blisko 735-konnego RTR, sztukę przygotowaną przez Petty's Garage na cele charytatywne, urodzinową wersję od Galpin Auto Sports, torowego Mustanga od Full-Race Motorsports z 2,3-litrową jednostką EcoBoost, z której wyciśnięto ponad 500 KM, kabriolet od Classic Design Customs oraz modyfikacje od MAD Design, Chip Foose, 3D Carborn, King Cobra, Forgiato, Mountune, Watson Racing oraz Rousch.

Skomentuj na forumUdostępnij