Aktualności
16.10.2014

Infiniti Q50 NGTC Pożytek publiczny

Jeśli chodzi o markę Infiniti i wyścigi samochodowe to... nie ma za bardzo nad czym się rozwodzić. Firma od kilku lat kojarzona jest jako sponsor tytularny zespołu Red Bulla w Formule 1, a jej auta tylko sporadycznie bywają widywane w zawodach klasy GT. W przyszłym roku to się zmieni: sedan Q50 dołączy na stałe do brytyjskiego pucharu samochodów turystycznych.

Pojawienie się Infiniti w serii British Touring Car Championship, której początki sięgają 1957 roku nie będzie zwykłym przedsięwzięciem. Dwie sztuki Q50 zostaną wystawione w ramach zespołu non-profit Infiniti Support Our Paras Racing, mającego zwrócić uwagę i pomóc w zebraniu środków na akcje charytatywne Brytyjskiej Armii, skierowane ku spadochroniarzom. Nad obsługą samochodów będą pracować między innymi byli spadochroniarze, którzy ucierpieli na służbie. Infiniti przewiduje dla każdego chętnego ścieżkę kariery kończącą się za kierownicą auta wyścigowego.

Infiniti Q50 NGTC

Zgodnie z regulaminem Q50 NGTC (Next Generation Touring Car) napędzany będzie 2-litrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy co najmniej 300 koni mechanicznych z funkcją overboost. Jednostka powinna współpracować z 6-stopniową, sekwencyjną przekładnią Xtrac oraz węglowym sprzęgłem AP Racing i przenosić napęd na tylną oś, tak, jak w drogowym Q50. Samochody klasy NGTC muszą mieć co najmniej 4,4 metry długości i zbiornik paliwa o pojemności 80 litrów. Auto powinno kosztować około 100 tysięcy funtów plus 25 tysięcy za silnik.

Infiniti Q50 NGTC

W tym roku w serii BTCC, rozgrywanej według regulacji NGTC, które zaczęto wprowadzać w sezonie 2011, startują maszyny dziesięciu marek: Toyota Avensis, Honda Civic i Civic Tourer, MG 6, BMW 125i M Sport, Ford Focus i Focus ST, Mercedes Benz A-Class, Volkswagen CC, Audi A4 i S3, Proton Gen-2 oraz Chevrolet Cruze. Na mistrzostwa składa się dziesięć eliminacji w okresie od marca do października, którym towarzyszą także inne, brytyjskie seriale wyścigowe, w tym puchary Porsche, Renaulta, Ginetty i Forda.

Skomentuj na forumUdostępnij