Aktualności
04.10.2014

Volkswagen XL Sport Łączenie gatunków

Volkswagen, który produkuje obecnie samochody w 106 fabrykach w 27 krajach całego świata, świętuje zbudowanie swojej 200-milionowej maszyny. Ostatnie 100 milionów powstało w ciągu ostatnich 15 lat. Który samochód wyznaczył granicę kolejnej setki? Tego nikt dokładnie nie wie, ale w historii jako Volkswagen numer 200000000 zapisze się koncepcyjne coupe XL Sport.

Maszyna, której przypadło to zaszczytne miano, to wizja sportowego auta na bazie hybrydowego modelu XL1. Ten drugi waży tylko 795 kilogramów i zasilany jest 2-cylindrowym silnikiem TDI o mocy 48 KM oraz silnikiem elektrycznym o mocy 27 KM, które pozwalają utrzymać średnie spalanie na poziomie poniżej jednego litra na 100 kilometrów. Jego produkcję ograniczono do 250 sztuk. W modelu XL Sport znajdziemy umieszczony centralnie, benzynowy silnik V2 o pojemności 1,2 litra prosto od... Ducati. Włoski producent motocykli należy do rodziny Volkswagena od sierpnia 2012 roku, kiedy to włączono go do struktur Lamborghini, należącego do Audi.

Volkswagen XL Sport

Ten sam silnik Ducati instaluje w motocyklu 1199 Superleggera, limitowanym do 500 sztuk. Jednostka rozkręca się do 11 tysięcy obrotów na minutę i produkuje 200 koni mechanicznych, które w Volkswagenie razem ze 134 niutonometrami wysyłane są na tylną oś poprzez 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynię biegów (DSG). Dwuosobowy samochód waży 890 kilogramów (225 koni mechanicznych na tonę), rozpędza się do 100 km/h w czasie 5,7 sekund i rozwija rekordową w tym przedziale mocy prędkość maksymalną aż 270 km/h. Średnie zużycie paliwa? Tak naprawdę nikogo to nie interesuje, łącznie z Volkswagenem, który na ten temat po prostu milczy.

Volkswagen XL Sport

XL Sport, w przeciwieństwie do XL1 z węglowym kadłubem, zbudowany jest wokół nowej, stalowej ramy przestrzennej z elementami ze stopów magnezu, którą przykryto karoserią z włókien węglowych. Koncept jest dłuższy, szerszy i niższy od XL1 (4291/1847/1152 milimetrów wobec 3888/1664/1153 milimetrów), a jego rozstaw osi zwiększono do 2424 milimetrów. Przy każdym z 18-calowych kół znalazły się węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe. Ciekawostka: mechanizm sterujący spoilerem z tyłu przeszczepiono z... Lamborghini Aventadora. Planów na wprowadzenie XL Sport do produkcji na razie nie ma.

Skomentuj na forumUdostępnij