Aktualności
15.07.2014

Audi A7 Sportback TDI Competition

Jesienią minie dokładnie ćwierć wieku od prezentacji pierwszego Audi ze sterowanym elektronicznie silnikiem wysokoprężnym TDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa. W jego ślady poszło do dzisiaj blisko 7,5 milionów samochodów marki, do których z okazji okrągłej rocznicy dołącza specjalne wydanie modelu A7 Sportback pod tytułem TDI Competition.

Pod bojowo brzmiącą nazwą kryje się 5-drzwiowa limuzyna z podwójnie doładowanym, wysokoprężnym silnikiem V6 o pojemności trzech litrów z poprawionymi parametrami, bogatszym niż zwykle wyposażeniem i zmianami kierowanymi na dynamiczniejszą jazdę. Zmiany w obrębie układu doładowania oraz wałków rozrządu podniosły moc silnika o dodatkowe 6 KM do 326 koni mechanicznych. Kolejne 20 KM pojawia się na krótko dzięki funkcji dodatkowego doładowania przy wciśnięciu pedału gazu do oporu.

Audi A7 Sportback TDI Competition

Jednostka napędowa w zakresie do 1400 do 2800 obrotów na minutę rozwija 650 niutonometrów. Dzięki temu samochód z napędem quattro rozpędza się do setki w czasie tylko 5,1 sekund. Średnie spalanie według obowiązujących norm sięga 6,1 litrów na 100 kilometrów. Poza mocniejszym silnikiem A7 Sportback TDI Competition może pochwalić się również pakietem S Line, który obejmuje m.in. body kit, 20-calowe felgi z ogumieniem w rozmiarze 265/35, obniżone o 20 milimetrów zawieszenie oraz lakiery Daytona Gray, Misano Red, Nardo Gray i Sepang Blue.

Audi A7 Sportback TDI Competition

Wnętrze auta w standardzie wypełnia czarna tapicerka, detale z drewna oraz aluminium, a także czerwone grafiki pokładowych instrumentów i przełączników. Za dopłatą dostępne są między innymi sportowe fotele serii S, przednie światła w technologii Matrix LED oraz system multimedialny z nawigacją MMI Navigation Plus. TDI Competition będzie można zamawiać w Niemczech od początku sierpnia. Audi wyceniło auto na 72 tysiące euro, czyli okolice 300 tysięcy złotych. To o prawie 8 tysięcy euro więcej, niż za wyjściowe A7 Sportback z 320-konnym TDI i 8-stopniową przekładnią Tiptronic.

Skomentuj na forumUdostępnij