Aktualności
07.06.2014

BMW X6 M50d Nieodparte wrażenie

BMW X6, czyli pionier segmentu Sports Activity Coupe, w którym geny samochodów typu SUV mieszają się z kształtami typowymi dla karoserii coupe, rodzi się na nowo. Pojazd doczekał się drugiej generacji, która debiutuje od razu również w specyfikacji od BMW M GmbH. Ale nie tej jedynej, właściwej, tylko w wysokoprężnej X6 M50d.

Pierwsza generacja X6 sprzedała się w ilości prawie 250 tysięcy egzemplarzy i BMW z pewnością zrobi wszystko, aby druga seria przebiła ten sukces. Nowe X6 poza nowocześniejszym nadwoziem i wnętrzem oferuje między innymi jeszcze bogatsze wyposażenie wraz z systemem ConnectedDrive, adaptacyjne zawieszenie w trzech różnych wariantach (Dynamic, Comfort, Professional plus jeszcze inne strojenie w przypadku pakietu M Sport), jeszcze mocniejsze silniki i bagażnik powiększony do 580 litrów.

BMW X6

Od grudnia tego roku pojazd dostępny będzie z silnikami zużywającymi średnio od sześciu do 9,7 litrów paliwa na sto kilometrów. Podstawową ofertę stanowić będzie model X6 xDrive50i z 4,4-litrowym, podwójnie doładowanym silnikiem V8 o mocy 450 koni mechanicznych i momencie 650 Nm oraz wysokoprężne X6 xDrive30d z 6-cylindrowym silnikiem z turbosprężarką o zmiennej geometrii o pojemności prawie trzech litrów, mocy 258 koni mechanicznych i momencie 560 Nm. Obie jednostki współpracować będą z 8-stopniową, sportową skrzynią biegów Steptronic.

BMW X6

Stanowiący osobny rozdział model X6 M50d napędzany jest rzędowym, 6-cylindrowym silnikiem o pojemności blisko trzech litrów, wyposażonym w aż trzy, współpracujące ze sobą etapami turbosprężarki (dwie mniejsze i jedną większa) oraz układ bezpośredniego wtrysku paliwa. Motor rozwija 381 koni mechanicznych oraz 740 niutonometrów, które przekazywane są na wszystkie cztery koła poprzez układ xDrive oraz wspomnianą już przekładnię Steptronic.

BMW X6 M50d

Mierząca prawie 4,91 metrów długości i ważąca 2260 kilogramów, wysokoprężna "emka" potrzebuje tylko 5,2 sekund na rozwinięcie prędkości 100 km/h. Prędkość maksymalną auta ograniczono oczywiście do 250 km/h. Samochód z najmocniejszym dieslem w ofercie BMW zużywa średnio, według obowiązujących norm pomiarowych, tylko 6,6 litrów paliwa na sto kilometrów (warto przy tym pamiętać, że standardem są m.in. automatyczny system start/stop, układ odzyskiwania energii kinetycznej z hamowania i tryb Eco Pro z funkcją "zjeżdżania z górki").

Skomentuj na forumUdostępnij