Aktualności
16.05.2014

Renault Megane RS 275 Trophy Wszelkie starania

Renault poczuło na plecach coraz bliższy oddech konkurencji w kategorii hot hatchy i po raz kolejny szykuje się do przyspieszenia kroku. W jaki sposób? Już na początku przyszłego miesiąca w blisko dwudziestu krajach całego świata ruszy sprzedaż Megane RS 275 Trophy. Pod dachem limitowanego auta Francuzi zbiorą to, co mają najlepsze.

Megane RS 275 Trophy to ciąg dalszy limitowanych serii Trophy, Red Bull Racing RB7 oraz Red Bull Racing RB8, które wyróżniały się wyglądem i zmianami natury technicznej. Nie inaczej jest tym razem. Zupełnie nowe Trophy korzysta między innymi z podwozia Cup z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu, tytanowego układu wydechowego Akrapovica, regulowanych amortyzatorów Öhlinsa oraz wyczynowego ogumienia Michelin Pilot Sport Cup 2, które dostępne jest za opłatą.

Renault Megane RS 275 Trophy

Inżynierom Renault Sport dzięki małym poprawkom jednostki napędowej udało uzyskać się 275 koni mechanicznych, czyli o 10 KM więcej, niż w standardowym Megane RS. Maksymalna moc rozwijana jest przy 5,5 tysiącach obrotów na minutę, a w zakresie 3000-5000 obr/min 2-litrowy motor z turbodoładowaniem osiąga 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd przekazywany jest na przednią oś. Średnie zużycie paliwa według obowiązujących, europejskich norm: 7,5 litrów na sto kilometrów.

Renault Megane RS 275 Trophy

Osiągami swojego nowego dzieła Renault się niestety nie chwali. Zamiast tego zapowiada niezbyt dyskretnie, że w połowie czerwca zobaczymy przejazd Megane RS 275 Trophy na pętli Nürburgring Nordschleife z czasem poniżej ośmiu minut. A to oznacza, że powinniśmy być gotowi na pobicie rekordu, do którego ustanowienia w marcu posłużył 280-konny Seat Leon Cupra. Sprzedaż RS 275 Trophy rozpocznie się niecałe dwa tygodnie wcześniej, trzeciego czerwca.

Skomentuj na forumUdostępnij