Aktualności
14.05.2014

Morgan Plus 8 Speedster Magia miejsca

Morgan Motor Company świętuje sto lat produkcji samochodów w zakładzie Pickersleigh Road, do którego brytyjska firma przeniosła się po rozroście w pierwszych dwóch latach swojej działalności. Z tej okazji na rynek trafi nowa ewolucja roadstera Plus 8, inspirowana samochodami wyścigowymi sprzed wieku ewolucja o nazwie Speedster.

Maszynę oparto na najnowszym podwoziu Morgana, wykonanym ze stopów aluminium i wyposażono w 4,8-litrowy silnik V8 ze stajni BMW. Motor rozwija 372 koni mechanicznych, które poruszają masą tylko około 1100 kilogramów (na każdy koń mechaniczny przypada tylko około 2,96 kilogramów). Plus 8 Speedster w standardzie korzysta z ręcznej, 6-stopniowej skrzyni biegów. Za dopłatą dostępny jest 6-biegowy automat ZF, którym za kolejną dopłatą można sterować łopatkami przy kierownicy.

Morgan Plus 8 Speedster

Angielksie auto na rozpędzenie się do 100 km/h będzie potrzebowało tylko 4,2 sekund, a jego prędkość maksymalna ograniczona będzie do 238 km/h. Każdy egzemplarz Speedstera będzie wyróżniał się smaczkami stylistycznymi i wyposażeniem (między innymi maska silnika trzymana skórzanymi pasami, tabliczki znamionowe, drzwi bez klamek, 18-calowe felgi Aero, Xenony, deska rozdzielcza pomalowana w kolorze karoserii, skórzana kierownica firmy Moto-Lita w starym stylu bez poduszki powietrznej), a także długą listą opcji.

Morgan Plus 8 Speedster

Morgan Plus 8 Speedster, wliczając podatek VAT i pierwsze opłaty, został wyceniony w Wielkiej Brytanii na prawie 70 tysięcy funtów, czyli niecałe 360 tysięcy złotych. Dodatkową opłatą obciążone są między innymi: automatyczna skrzynia biegów (2 tysiące funtów), automatyczna skrzynia z łopatkami (3 tysiące funtów), 19-calowe felgi Aeromax (2 tysiące funtów), maska silnika, szyby, klamki i wycieraczki w zestawie "Easy up" (4,3 tysiące funtów), wydech z końcówkami po bokach auta (1,4 tysiąca funtów) oraz kierownica z poduszką powietrzną i poduszka powietrzna pasażera (2,5 tysiące funtów). Plus oczywiście szerokie możliwości indywidualizacji każdego egzemplarza.

Skomentuj na forumUdostępnij