Aktualności
09.05.2014

Audi R8 LMX Walka na lasery

W styczniu w kluczową fazę wszedł wyścig o wprowadzenie na rynek pierwszego, drogowego auta ze światłami wykorzystującymi wiązki lasera. BMW dało wówczas pstryczka w nos Audi, które chwaliło się konceptem Sport Quattro Laserlight, młodszym od konceptu konkurenta aż o trzy lata. Teraz mamy kończącą spór odpowiedź Audi: R8 LMX.

Audi R8 LMX, które można już zamawiać i które latem pojawi się na drogach, to pierwszy, drogowy, seryjnie produkowany samochód z przednimi światłami opartymi o lasery. Laserowe oświetlenie aktywowane jest przy prędkościach powyżej 60 km/h, a jego działanie zapewnia znacznie lepsze widzenie w nocy (zasięg, kontrast), a także minimalizuje zmęczenie oczu kierowcy prowadzącego auto i kierowców nadjeżdżających z przeciwka.

Audi R8 LMX

LMX wywodzi się z R8 GT, co wiąże się między innymi ze skrzydłem przytwierdzonym na stałe z tyłu oraz węglowo-ceramicznymi tarczami hamulcowymi o średnicy 380 milimetrów z tyłu. Samochód zasila 5,2-litrowa jednostka V10, której moc podniesiono do 570 KM. Moment obrotowy rzędu 540 Nm i napęd przekazywany na wszystkie cztery koła poprzez 7-stopniową przekładnię S Tronic gwarantują przyspieszenie od zera do 100 km/h w czasie jedynie 3,4 sekund. Prędkość maksymalną sięga 320 km/h, a średnie zużycie paliwa 12,9 litrów na sto kilometrów.

Audi R8 LMX

Audi R8 LMX dostępne będzie tylko jako coupe, a w dodatku w ilości ograniczonej do zaledwie 99 egzemplarzy. Na terenie Niemiec samochód ma kosztować około 210 tysięcy euro, czyli prawie 880 tysięcy złotych. LMX to najprawdopodobniej ostatnia, pożegnalna ewolucja R8, które jako koncept Le Mans Quattro pojawiło się w 2003 roku, a w produkcji z 420-konnym silnikiem V8 o pojemności 4,2 litrów znalazło się trzy i pół roku później.

Skomentuj na forumUdostępnij