Aktualności
12.04.2014

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Legenda Czarnej Bess

Bugatti ujawnia piątą i przedostatnią cześć limitowanej serii poświęconej legendom marki. Tym razem firma z centralną we Francji nie składania się ku żadnej postaci, ale ku konkretnemu modelowi z początków swojej działalności. Chodzi o sportowy Typ 18, czyli praprzodka dzisiejszego Veyrona, i egzemplarz o przydomku "Black Bess".

Ettore Bugatti stworzył podstawy pod Type 18 już w 1908 roku, a regularną produkcję, na którą złożyło się siedem egzemplarzy, rozpoczął cztery lata później. Type 18, jeden z pierwszych, drogowych samochodów sportowych i jeden z najszybszych automobili na świecie w okresie swojej świetności, służył samemu Bugatti'emu między innymi w wyścigach górskich. Jednym z największych sukcesów była wygrana w swojej klasie w 1912 roku w wyścigu Mont Ventoux.

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Black Bess

Type 18 zasilany był 4-cylindrowym, rzędowym silnikiem o 12 zaworach, pojemności pięciu litrów i mocy dochodzącej do 100 koni mechanicznych. Jedną z nowości w aucie Bugatti'ego było przeniesienie napędu poprzez łańcuch. Auto o rozstawie osi 245 centymetrów, rozstawie kół 125 centymetrów, masie około 1250 kilogramów i z 4-stopniową skrzynią biegów mogło przekraczać 160 km/h.

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Black Bess

Współczesny, limitowany Veyron Grand Sport Vitesse Black Bess Legend odnosi się do czarnego egzemplarza Type 18 o tej samej nazwie, który oryginalnie zakupił sam Roland Garros, jeden z pionierów francuskiego lotnictwa i oczywiście miłośnik prędkości. Wyjątkowy Veyron odznacza się przede wszystkim czarną karoserią z włókien węglowych, ręcznymi malunkami we wnętrzu i detalami z 24-karatowego złota.

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Black Bess

Tak samo, jak w przypadku poprzednich "legend", specjalny, 1200-konny Veyron powstanie w tylko trzech egzemplarzach, każdy w cenie aż 2,15 milionów euro (aktualnie to prawie 9 milionów euro). Wszystkie poprzednie dwanaście aut z serii legend już sprzedano. Oryginalny Type 18 "Black Bess", który jako jeden z trzech egzemplarzy przetrwał do dnia dzisiejszego, już w przyszłym tygodniu stanie obok poświęconego mu Veyrona na salonie samochodowym w Pekinie.

Skomentuj na forumUdostępnij