Aktualności
12.03.2014

Audi TT Quattro Sport Kryształowa kula

Seryjne TT oraz TTS to nie jedynie nowości Audi w tym miesiącu, związane z najmniejszym, sportowym modelem w ofercie marki. Obok aut, które w najbliższym czasie zobaczymy na zwykłych drogach firma przygotowała również koncept TT Quattro Sport. Projekt pokazuje co można zrobić z TT, jeśli zniesiemy większość granic.

Z zewnątrz auto wyróżnia się przede wszystkim nowymi felgami, karbonowym splitterem z przodu, skrzydłem z tyłu, większymi wlotami powietrza, poszerzonymi o 30 milimetrów z każdej strony nadkolami, lakierem Crystal White, kubełkowymi fotelami i tapicerką z Alcantary. Znacznie więcej zmieniło się pod skórą: mamy usztywnione i utwardzone zawieszenie, skuteczniejszy układ hamulcowy i silnik o mocy o przeszło 100 KM większej, niż w przypadku TTS.

Audi TT Quattro Sport

Tym razem inżynierowie Audi wycisnęli z 2-litrowej, 4-cylindrowej jednostki TFSI o masie niecałych 150 kilogramów aż 420 koni mechanicznych i 450 niutonometrów (już od 1900 obrotów na minutę dostępne jest co najmniej 300 Nm). To średnio 210 KM z jednego litra, czyli więcej, niż w przypadku wyścigowego R8, którym wygrano w 2001 roku w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, pierwszego samochodu marki, którym połączono silnik benzynowy z bezpośrednim tryskiem paliwa FSI z turbosprężarką.

Audi TT Quattro Sport

Serce TT Quattro Sport współpracuje z dwusprzęgłową przekładnią S-Tronic oraz sterowanym elektronicznie, wielotarczoym sprzęgłem przy tylnej osi, które rozdziela napęd na przód i tył. Ważący 1344 kilogramy samochód potrzebuje tylko 3,7 sekund na rozwinięcie prędkości stu kilometrów na godzinę. Na produkcję czegoś podobnego się na razie nie zanosi, ale Audi ma jeszcze do pokazania TT RS, które już w poprzedniej generacji, prawie pięć lat temu dysponowało mocą 340 KM.

Skomentuj na forumUdostępnij