Aktualności
04.03.2014

Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde

Alfa Romeo Giulietta obchodzi w tym roku swoje sześćdziesiąte urodziny, ale tak naprawdę współczesna Giulietta nie ma z pierwszymi autami o tej samej nazwie prawie nic wspólnego. Oryginały z lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych zasłynęły przede wszystkim jako sportowe i wyścigowe coupe. Ich geny przemycono do odświeżonej QV.

Giulietta Quadrifoglio Verde z podwójnie doładowaną jednostką R4 o mocy 235 koni mechanicznych pojawiła się na rynku w 2010 roku. Po blisko czterech latach auto otrzymuje nowe lakiery nadwozia (w tym matowy Magnesio Grey, który przewidziano dla 500 sztuk serii Launch Edition), kierownicę, instrumenty pokładowe, felgi o średnicy 18 lub 19 cali, końcówki wydechu, przechodzi kosmetykę karoserii i wnętrza oraz oddaje się w ręce zestawu napędowego rodem prosto z coupe 4C.

Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde

W tym roku usportowiony kompakt Alfy Romeo zasilany będzie nową, aluminiową jednostką benzynową o pojemności 1,8 litra z turbosprężarką, bezpośrednim wtryskiem paliwa i przeprojektowanym układem dolotowym. Silnik rozwija 240 KM oraz 340 Nm, z których 80% dostępne jest już od 1800 obrotów na minutę. Moc na przednie koła z tarczami hamulcowymi o średnicy 320 milimetrów przenosi 6-stopniowa, dwusprzęgłowa przekładnia Alfa TCT, która działa w trybie automatycznym lub sekwencyjnym (za dopłatą Włosi instalują system sterowania łopatkami przy kierownicy).

Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde i MiTo Quadrifoglio Verde

Odmłodzona Giulietta Quadrifoglio Verde w czasie 6,6 sekund rozpędza się do 100 km/h, a jej prędkość maksymalna przekracza 240 km/h. Samochód pojawi się w sprzedaży w maju tego roku. W tym samym czasie na rynek wejdzie także zaktualizowana Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde o mocy 170 koni mechanicznych. Z jednym i drugim modelem będzie można zapoznać się podczas salonu samochodowego w Genewie, który otwiera się dla zwiedzających już w najbliższy czwartek.

Skomentuj na forumUdostępnij