Aktualności
21.02.2014

Lotus E22 Opóźniony debiut

Lotus jako ostatni zespół Formuły 1 zaprezentował po raz pierwszy na żywo swój zupełnie nowy bolid. Pojazd zadebiutował w środę rano na drugich, oficjalnych, przedsezonowych testach, tym razem na torze wyścigowym w Bahrainie. Ekipa ominęła poprzednie sesje na pętli Jerez w Hiszpanii aby dopracować swoją maszynę.

Samochód o oznaczeniu E22 wyróżnia się spośród innych bolidów dzielonym na dwa, asymetrycznym nosem, który jak na razie nie został uznany za naruszenie regulaminu i wzbudza znacznie mniej kontrowersji, niż zawieszenie w bolidzie McLaren MP4-29. Z technicznego punktu widzenia właściwym nosem i strefą kontrolowanego zgniotu jest prawdopodobnie dłuższe ramie, podczas gdy krótsze już nim nie jest, co pozostawia pewną swobodę konstruktorom i możliwość bardziej precyzyjnego kierowania strugą powietrza.

Lotus E22

Bolid Lotusa korzysta z układu napędowego Renaulta, czyli pakietu Energy F1-2014 Power Unit. W roli głównej występuje tu turbodoładowane V6 o pojemności 1,6 litra, któremu towarzyszą systemy odzyskiwania energii kinetycznej i termicznej. Całość wydziela maksymalnie około 760 koni mechanicznych (z silnika spalinowego płynie około 600 KM). Współpraca obu marek sięga roku 1995, kiedy to Renault dostarczało jednostki V10 do bolidów zespołu operującego wówczas pod szyldem Benettona.

Lotus E22

Kierowcami Lotusa w tym roku będą Romain Grosjean z Francji oraz Pastor Maldonado z Wenezueli. Grosjean jeździ w Lotusie od dwóch lat, w minionym sezonie sześć razy stawał na podium. Maldonado w ubiegłym roku jeździł dla Williamsa, w którym tylko raz znalazł się w strefie punktowej, na 10 miejscu w Grand Prix Węgier. Trzecim kierowcą zespołu, rezerwowym i testowym, będzie Charles Pic, który wcześniej startował w barwach Caterhama i Marussi (najlepszy wynik: 14 miejsce w Malezji i Korei w 2013 roku).

Skomentuj na forumUdostępnij