Aktualności
21.01.2014

Cadillac ATS Coupe Sposób na odwagę

Ekspansja Cadillaca trwa w najlepsze. Jego rodzina powiększyła się o pierwsze, luksusowe coupe w kompaktowym rozmiarze. Model ATS Coupe, bo o nim właśnie mowa, ma konkurować między innymi z BMW serii 4 i przyciągać do amerykańskiej marki klientów, którzy dotychczas raczej nie mieli czego u niej szukać.

ATS Coupe dzieli podwozie z identycznym rozstawem osi z limuzyną (2775 milimetrów), którą pokazano dwa lata temu. Samochód mierzy 4,66 metrów długości, waży około 1550 kilogramów i zabiera na pokład cztery osoby oraz bagaż, który zmieści się do 295-litrowego bagażnika. Standardem są 18-calowe felgi, które zaprojektowano specjalnie dla coupe, oświetlenie w technologii LED i sprzęt audio marki Bose z technologią Active Noise Cancelation, której nazwa mówi chyba sama za siebie.

Cadillac ATS Coupe

ATS Coupe oferowane będzie w czterech wariantach napędowych z dwoma silnikami do wyboru (moment przekazywany tylko na tylną oś lub na wszystkie cztery koła). Pierwszy silnik to 2-litrowa, 4-cylindrowa jednostka z turbodoładowaniem, która produkuje 276 KM oraz 400 Nm. Drugi to 3,6-litrowe V6 o mocy 325 KM i momencie obrotowym 373 Nm. Obie jednostki dysponują bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz podwójnymi wałkami rozrządu z ciągłym systemem zmiennych faz rozrządu.

Cadillac ATS Coupe

Standardem jest automatyczna, 6-stopniowa skrzynia biegów Hydra-Matic 6L45, a w przypadku mniejszego silnika do wyboru mamy również ręczną skrzynię biegów Tremec TR3160, także o sześciu przełożeniach. W zależności od wersji pojazd korzysta z niezależnego zawieszenia typu FE2 lub FE3, w którym pojawiają się adaptacyjne amortyzatory z systemem Magnetic Ride Control oraz mechaniczny dyferencjał o ograniczonym poślizgu.

Cadillac ATS Coupe

Cadillac ATS Coupe zadebiutował na wystawie North American International Auto Show w Detroit, która będzie czekała na zwiedzających jeszcze do 26 stycznia. Samochód trafi do sprzedaży na rynku amerykańskim latem tego roku. Producent na razie nie chwali się osiągami ani ceną pojazdu. Nie wiadomo również kiedy model pojawi się w Europie (bazowa limuzyna ATS kosztuje przykładowo w Niemczech wraz z podatkami niecałe 38 tysięcy euro).

Skomentuj na forumUdostępnij