Aktualności
21.01.2014

Acura TLX GT Większa miara

Acura podejmie w tym roku walkę w najszybszej klasie samochodów GT, rywalizujących w coraz popularniejszym pucharze Pirelli World Challenge. Bazą dla nowego modelu wyścigowego będzie sportowy sedan TLX, który jako prototyp zadebiutował na wystawie w Detroit. Razem z nim pokazano torowy model TLX GT.

Za przygotowanie auta odpowiada operujący od 1993 roku zakład Honda Performance Development, będący ramieniem amerykańskiego oddziału Hondy, który najbardziej znany jest z bolidów IndyCar oraz prototypów klasy Le Mans. Konkurencją dla TLX GT w serii Pirelli World Challenge będą takie modele, jak, uwaga: Audi R8 LMS, Cadillac CTS-V, Chevrolet Corvette, Dodge Viper, Lamborghini Gallardo, Mercedes-Benz SLS AMG, Nissan GT-R, Porsche 911 oraz Ferrari 458 Italia.

Acura TLX GT

Maszyna zostanie oparta na podwoziu zaprojektowanym przez HPD, a do jej napędu będzie wykorzystany podwójnie doładowany silnik V6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa (w seryjnym TLX pojawi się jego wolnossąca wersja). Przepisy serii pozwolą na zaadoptowanie układu przeniesienia napędu na wszystkie koła SH-AWD (Super-Handling All Wheel Drive). Bliższe szczegóły techniczne pozostają tajemnicą producenta.

Acura TLX GT

Acurą TLX GT wystartuje założony w 1987 roku przez Petera Cunningama zespół RealTime Racing, który w Hondach i Acurach wygrał niejeden wyścig. Na serię Pirelli World Challenge złoży się w tym roku dziewięć wyścigów dla klas GT, GT-A oraz GT-S, rozgrywanych na terenie Stanów Zjednoczonych i Kanady. Będzie to już dwudziesty piąty sezon tych mistrzostw, które organizowane są nieprzerwanie od roku 1990.

Skomentuj na forumUdostępnij