Aktualności
09.11.2013

Nissan BladeGlider Lot szybowcem

Doświadczenie Nissana w produkcji samochodów z napędem elektrycznym oraz eksperymenty z wyścigowymi cudami pokroju prototypu DeltaWing mają przełożyć się w najbliższym czasie na seryjne auto sportowe. Wskazówek odnośnie tego, czego dokładnie można się podziewać, udziela nietypowy koncept BladeGlider.

Z wyścigowego prototypu, który obecnie rozdzielił się na projekt prowadzony przez zespół Deltawing i japońskiego ścigacza ZEOD RC, przejęto ogólną koncepcję. Oznacza to, że rozstaw kół z przodu jest znacznie mniejszy od rozstawu kół z tyłu. Nissan wylicza kilka zalet takiego rozwiązania: mniejsze opory powietrza, zwiększony docisk aerodynamiczny oraz niższa masa samochodu, a tym samym mniejsze zapotrzebowanie na moc.

Nissan BladeGlider

Miejsce dla kierowcy znalazło się dokładnie po środku, a po obu bokach z tyłu mogą usadowić się pasażerowie. Koła z przodu rozstawiono w odległości tylko 100 centymetrów od siebie. Na przód przypada tylko trzydzieści procent masy samochodu, a tylną oś pozostałe siedemdziesiąt. Karoserię i częściowo podwozie auta wykonano z włókien węglowych.

Nissan BladeGlider

BladeGlider korzysta z dwóch silników elektrycznych, umieszczonych w tylnych kołach. Nissan nie wyklucza, że właśnie takie rozwiązanie zostanie zastosowane w samochodzie seryjnym. Energia elektryczna przechowywana jest w litowo-jonowych bateriach rodem z seryjnego Leafa. Parametrów konceptu Nissan niestety nie ujawnia. BladeGlider pojawi się na żywo pod koniec tego miesiąca na salonie samochodowym w Tokio, na którym zadebiutuje także seryjny GT-R Nismo.

Skomentuj na forumUdostępnij