Aktualności
25.10.2013

Caterham Seven 165 Łagodne usposobienie

Ponad 55 lat temu pierwszemu Lotusowi Seven wystarczyło do szczęścia jakieś 40 koni mechanicznych. Dziś model produkowany po przejęciu licencji przez Caterhama osiąga nawet 315 KM! Ale to nie jedyny kierunek, w którym podążają Anglicy. Kilka dni temu ruszyły zamówienia na budżetowy model Seven 165.

Europejski Seven 165 i jego brytyjski odpowiednik, Seven 160, to odpowiedź na zapotrzebowanie na roadstera lekkiego i zwinnego, w którym bardzo trudno będzie zrobić sobie krzywdę. Zamiast stosowanych powszechnie jednostek Forda znajdziemy tu mały, turbodoładowany motor Suzuki. Jednostka ma trzy cylindry, których pojemność sięga zaledwie 660 centymetrów sześciennych.

Caterham Seven 165

Jednostka potraktowana dotykiem inżynierów Caterham Technology & Innovation zamiast standardowych 64 wydziela 80 koni mechanicznych. Moment obrotowy sięga 107 niutonometrów. Napęd przekazywany jest na zaprojektowaną od nowa, tylną oś za pośrednictwem 5-stopniowej skrzyni biegów dostarczanej także przez Suzuki. Ważący 490 kilogramów Caterham Seven 165 rozwija prędkość 60 mph w czasie 6,5 sekund i rozpędza się maksymalnie do 160 km/h.

Caterham Seven 165

Cena kompletnego auta to niecałe 18 tysięcy funtów, a dla maniaków majsterkowania przewidziano zestaw do samodzielnego złożenia za niespełna 15 tysięcy funtów (obecnie to odpowiednio 88 i 74 tysięcy złotych). Lista opcji nie jest długa, a najdroższe z nich to wybór lakieru spoza standardowej czwórki (czarny, czerwony, zielony lub żółty). Samochód można już zamawiać. Jego produkcja ruszy w styczniu przyszłego roku, a pierwsze egzemplarze trafią do rąk właścicieli na wiosnę.

Skomentuj na forumUdostępnij