Aktualności
08.09.2013

Camal Tributo Ostrzenie trójzębu

W tym roku swoje piąte urodziny obchodzi włoskie studio stylistyczne Camal. Zespół tworzący turyńską placówkę brał już udział w większych projektach Fiata, Ferrari, Bertone i BMW, ale pod własnym szyldem jeszcze nie zdążył zabłysnąć. Ale bardzo się stara, tym razem projektem wyjątkowego coupe Maserati.

Wirtualny koncept o nazwie Tributo to pomysł studia Camal na drastyczną zmianę wizerunku marki Maserati. Kształty samochodu to wypadkowa inspiracji modelami Ghibli, Bora i Khamshin oraz ograniczeń nakładanych przez dostępne współcześnie technologie. W tym drugim przypadku chodzi o wykorzystanie podwozia z coupe GranTurismo, na którym Triubto miałby być oparty.

Camal Tributo

Za kształty auta odpowiada przede wszystkim Alessio Minchella, obecnie niezależny stylista i wykładowca na turyńskim IED (Istituto Europeo di Design). Drugie skrzypce grali Alessandro Camorali, założyciel Camal Studio oraz inżynier Paolo Garella, który w swojej długiej karierze pracował między innymi nad bolidami Formuły 1, wyścigowym P4/5 Competizione, zbudowanym pod szyldem Scuderia Cameron Glickenhaus oraz licznymi one-off'ami.

Camal Tributo

Czy Tributo ma szanse na powstanie w rzeczywistości? Włosi są otwarci na wszystkie propozycje, a do siebie przekonywać nie muszą - ich specjalizacja to samochody budowane na specjalne zamówienia, często tylko w jednym egzemplarzu. Jeśli tylko znajdzie się chętny będzie miał w czym wybierać, jeśli chodzi o bazę. Gama coupe GranTurismo roztacza się do trzech wariantów z 4,2-litrowym V8 o mocy od 405 do 460 koni mechanicznych.

Skomentuj na forumUdostępnij