Aktualności
15.08.2013

BMW M4 Coupe Nienaturalnie

Na pierwsze coupe M4, czyli kontynuację czterech generacji M3, czekają tysiące kierowców na całym świecie. BMW oczywiście nie odkrywa od razu wszystkich kart i po marcowej premierze serii 4 dawkuje napięcie stopniowo. Wczoraj pokazano katalog M Performance, a dziś wieczorem odsłonięto koncept M4.

Koncept zwiastujący pojawienie się modelu seryjnego, jak to u BMW bywa, musi nadrabiać wszystko wyglądem, ponieważ producent nie zdradza nawet ile cylindrów próbuje przebić się przez wybrzuszoną maskę. M4 wygląda dokładnie tak, jak można było to sobie wyobrażać: z przodu wielki zderzak łapczywie połykający powietrze, wykończone na czarno "nerki", dach z włókien węglowych, karbonowy spoiler z przodu i dyfuzor z tyłu, muskularne progi, spoiler wkomponowany w klapę bagażnika, 20-calowe felgi i... wyglądające niezbyt naturalnie emblematy M4.

BMW M4 Coupe Concept

Zadziorny wygląd auta, pokazanego na wieczorze poprzedzającym weekend samochodowych imprez najwyższej próby w Pebble Beach, podkreślają mocno zaakcentowane boczne wyloty powietrza, tarcze hamulcowe ze spieków węglowo-ceramicznych oraz nowy, żółty lakier o nazwie Aurum Dust. Cała reszta pozostaje kwestią domysłów, a tych oczywiście nie brakuje. Nieoficjalnie mówi się, że seryjne M4 wyposażone będzie w 3-litrową, rzędową "szóstkę" o mocy około 450 KM i momencie 550 Nm.

BMW M4 Coupe Concept

Dla tych, dla których nie liczy się koncept, ale to, co jest "tu i teraz", a także zakup zwykłego BMW serii 4 przygotowano cały katalog części spod znaku M Performance. Dzięki niemu swoją wymarzoną "Czwórkę" uzupełnić możemy o karbonowe elementy nadwozia i wnętrza, agresywniej narysowane zderzaki, nowe końcówki wydechu, specjalnie malowane zaciski hamulcowe, nowe felgi w rozmiarze do 20 cali (oraz zimowy zestaw 18-calowy) i nową kierownicę z diodami ilustrującymi obroty silnika.

BMW 4-Series Coupe M Performance

Na samych zmianach wyglądu oczywiście nie koniec. Oddział M proponuje także mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, nowe tłumiki dla modeli 428i i 435i oraz poprawienie parametrów niektórych silników bez zwiększenia zużycia paliwa i emisji spalin. W przypadku modeli 420d otrzymamy dodatkowe 16 KM i 40 Nm (do 200 KM i 420 Nm), w 430d dodatkowe 27 KM i 40 Nm (do 285 KM i 600 Nm), a 435i dodatkowe 34 KM i 50 Nm (do 340 KM i 450 Nm).

Skomentuj na forumUdostępnij