Aktualności
23.07.2013

Allard JR Ciąg dalszy

Po pięćdziesięciu pięciu latach do żywych wraca brytyjski zakład Allard Sports Cars, który w 1946 roku założył Sydney Allard. Za dzisiejszy kształt marki odpowiadać będą przede wszystkim jego syn i wnuk, Alan i Llyod, którzy za pierwszy cel postawili sobie odtworzenie jednych z ostatnich dzieł marki.

Oprócz spadkobierców Sydney'a w firmie znajdą się też szef biura projektowego i szef inżynierów, którzy pracowali w Allardzie za czasów świetności marki. Pierwszym dziełem zakładu będzie wznowienie sportowego modelu JR, który w latach pięćdziesiątych brał udział między innymi w 24-godzinnym wyścigu Le Mans i który powstał w zaledwie siedmiu egzemplarzach, na podwoziu numer 3408 kończąc.

Allard JR

Nowy pojazd otrzyma niezbędne certyfikaty FIA HTP, upoważniające do startów w rajdach i wyścigach zabytków, a także podwozie o numerze 3409. Maszyna wierna oryginałowi powstanie na stalowej ramie, otrzyma aluminiowe nadwozie oraz silnik V8 od Cadillaca o pojemności 5,4 litrów, mocy około 305 koni mechanicznych i momencie obrotowym blisko 490 niutonometrów. Motor zostanie połączony z jednotarczowym sprzęgłem i skrzynią biegów Cadillac Lesalle.

Allard JR

Nowa sztuka JR zostanie pokazana już w najbliższy weekend podczas imprezy Silverstone Classic (na zdjęciach widać zieloną sztukę numer 3403, którą w styczniu sprzedano na aukcji RM Auctions za 605 tysięcy dolarów). Kolejnym przedsięwzięciem Allarda ma być model Palm Beach MkIII, który oryginalnie miał pojawić się w 1958 roku, do czego nigdy nie doszło. Auto miałoby być napędzane 3,5-litrowym silnikiem Jaguara o mocy sięgającej do 270 KM, a w opcji widlastymi ósemkami ze stajni General Motors lub Chryslera.

Allard JR

Pierwsze lata marki, okres 1934-1939, upłynęły na zaprojektowaniu i budowie dwunastu pierwszych samochodów, określanych wspólnym mianem "Allard Special". Allard Motor Company w celu budowy aut na większą skalę założono w 1946 roku. W ciągu dwunastu lat działalności sprzedano blisko dwa tysiące samochodów. Po roku 1958 pojazdy budowano już tylko na specjalne zamówienia, a w kolejnych latach skupiono się na częściach samochodowych. Kilka lat temu w Kanadzie rozpoczęto budowę modelu Allard J2X MkII, ale brytyjska firma nie miała z tym nic wspólnego.

Skomentuj na forumUdostępnij