Aktualności
09.06.2013

BMW Rapp Urodzinowa kumulacja

Niedawne doniesienia o przymiarkach BMW do zbudowania specjalnego modelu z okazji nadchodzących, setnych urodzin marki z pewnością zelektryzowały jej miłośników. Niemcy oczywiście nie potwierdzają tych rewelacji ani im nie zaprzeczają. A rozbudzona wyobraźnia działa. I zdziałała coś o nazwie BMW Rapp.

Skąd taka nazwa? Rapp Motorenwerke, działające w przemyśle lotniczym, zostało ufundowane jesienią 1913 roku, a po przekształceniach wiosną 1916 roku przeobraziło się w Bayerische Motoren Werke, które działa do dziś. Pierwszy samochód BMW, model Dixi na licencji Austina Sevem, wszedł na rynek w 1927 roku po przejęciu przez koncern zakładów Automobilwerk Eisenach.

BMW Rapp

BMW Rapp, który istnieje jedynie na ekranie komputera, to dzieło Dejana Hristova z Macedonii. Młody projektant w ten właśnie sposób chciał uczcić pamięć o Karlu Rappie, od którego fabryki wszystko się zaczęło. W kształtach pojazdu odnajdziemy liczne cytaty z niemal całej, 99-letniej w tej chwili historii marki.

BMW Rapp

Przedni, pochylony ostro grill to ukłon w stronę aut BMW z lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych. Wysoko wyprowadzony wydech i zwarty tył mają przypominać 328 Buegelfalte z 1939 roku oraz młodszą o prawie trzydzieści lat serię 2002. Jako całość Rapp drąży wątek roadsterów BMW: od najstarszego 328, poprzez 507, Z8, poprzednie i współczesne Z4, aż po ostatnie koncepty w postaci wizji 328 Hommage, Gina, i8 Spyder i Vision ConnectedDrive.

Skomentuj na forumUdostępnij