Aktualności
07.06.2013

Mercedes-Benz SLS AMG Electric Drive Nordschleife pokonane

Czy jest na sali jakiś właściciel wartego blisko dwa miliony złotych coupe SLS AMG Electric Drive? A może ktoś właśnie zastanawia się nad zakupem takiego wehikułu? Jeśli tak - Mercedes-Benz dostarcza kolejnego argumentu, który może zaważyć na decyzji. To rekord okrążenia na pętli Nordschleife.

Chodzi oczywiście o rekord w klasie samochodów z napędem elektrycznym, produkowanych seryjnie. Jaki wynik? Północną pętlę Nuerburgringu o długości 20,832 kilometrów pokonano w czasie 7 minut i 56,234 sekund. To o około 16 sekund więcej, niż spalinowy SLS AMG o mocy 571 KM i kolejne 10 sekund więcej, niż w przypadku SLS AMG GT, który napędzany jest 591-konnym V8 o pojemności 6,2 litrów.

Mercedes-Benz SLS AMG Electric Drive

Co dokładnie w SLS AMG Electric Drive drzemie? Przede wszystkim cztery silniki elektryczne przy każdym z kół, które wspólnym wysiłkiem generują 751 koni mechanicznych i aż 1000 niutonometrów. W maszynie ważącej około 2100 kilogramów, z czego prawie 550 kilogramów to baterie, pozwala to na rozpędzenie się do 100 km/h w czasie 3,9 sekund i rozwinięcie elektronicznie ograniczonej prędkości maksymalnej 250 km/h.

Mercedes-Benz SLS AMG Electric Drive

Energia życiowa auta magazynowana jest w paczce baterii o napięciu 400 V i pojemności 60 kWh, które w trybie mieszanym według norm NEDC pozwalają na pokonanie około 250 kilometrów. Jeśli tylko mamy do dyspozycji miejską stację lub 22-kilowatowego wall boxa w garażu, który można zamówić razem z autem, na wypełnienie samochodu zapasem elektryczności stracimy trzy godziny. Cena auta: 416,5 tysiąca euro, w tym 19-procentowy VAT.

Skomentuj na forumUdostępnij