Aktualności
20.05.2013

BMW M5 Competition Package Mechanizmy obronne

BMW ujawniło odświeżoną serię 5 wszelkiej maści i typu. Rodzina modeli, która sprzedała się dotychczas w ilości ponad miliona egzemplarzy, przeszła kosmetyczne zmiany w środku i na zewnątrz, otrzymała wzbogacone wyposażenie i nowe warianty napędowe, w tym V8 o mocy 450 KM. Na zmianach zyskało też M5.

W całej serii przeprojektowano przednie i tylne zderzaki, grill, światła (z przodu w standardzie xenony, w opcji adaptacyjne LEDy), zmieniono detale deski rozdzielczej i tunelu środkowego, w wersji nadwoziowej Gran Turismo powiększono bagażnik do 500 litrów, dodano nowe lakiery, felgi, kolory i materiały tapicerki oraz poszerzono wyposażenie wraz z nową generacją systemów BMW ConnectedDrive.

BMW M5 Competition Package

Bazowe M5 napędzane jest w dalszym ciągu 4,4-litrowym, podwójnie doładowanym V8 o mocy 560 KM i momencie 680 Nm, które pozwala na rozpędzenie się do 100 km/h w czasie zaledwie 4,3 sekund. Zupełną nowością jest zestaw Competition Package, który wejdzie do salonów sprzedaży latem i który zaczyna się od wyciśnięcia dodatkowych 15 koni mechanicznych i zwiększenia zakresu, w którym dostępny jest maksymalny moment obrotowy.

BMW M5 Competition Package

Inne modyfikacje, wchodzące w skład Competition Package to: wzmocnione i obniżone o 10 milimetrów zawieszenie, sztywniejsza rama tylnej osi, nowe systemy sterujące pracą aktywnego mechanizmu różnicowego przy przekładni głównej, nowy, hydrauliczny układ kierowniczy, przeprogramowany system DSC (Dynamic Stability Control), nowy wydech oraz 20-calowe obręcze kół.

BMW M5 Competition Package

BMW M5 Competition Package ma połykać zakręty z jeszcze większym zacięciem, przekraczać 100 km/h w czasie o 0,1 sekundy krótszym, niż zwykle i rozwijać prędkość 200 km/h w czasie krótszym o 0,2 sekundy. Zestaw identycznych udoskonaleń pod identycznym tytułem dostępny będzie także dla modeli serii M6 (M6 Coupe, M6 Convertible oraz 4-drzwiowego M6 Gran Coupe).

Skomentuj na forumUdostępnij