Aktualności
02.05.2013

Maserati GranTurismo MC Trofeo Globalny atak

W miniony weekend na torze Paul Ricard ruszył nowy sezon pucharu Maserati Trofeo MC, rozgrywanego w krajach Europy, Azji oraz Ameryki. Kierowcy startujący w zawodach mają do dyspozycji fabrycznie przygotowane przez Włochów coupe GranTurismo, które w tym roku przeszło szereg poprawek i udoskonaleń.

Tegoroczne GranTurismo MC Trofeo zostało poprawione pod względem aerodynamicznym, a także pracy podwozia - zawieszenia i układu hamulcowego (stalowe tarcze, brak systemu ABS). Zwiększono też nieznacznie rozstaw kół. Auto ubrane jest w karoserię z włókien węglowych z szybami z tworzywa sztucznego o nazwie Lexan. Kierowcę osłania stalowa klatka bezpieczeństwa zgodna z normami FIA.

Maserati GranTurismo MC Trofeo

Włoskie coupe mierzy 4935 milimetrów długości, 1300 milimetrów wysokości i 1914 milimetrów szerokości. Samochód waży niecałe 1400 kilogramów, z których 51,3% przypada na przednią oś. Do napędu służy 4,7-litrowy silnik V8, połączony ze sterowaną elektrohydraulicznie skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. Jednostka wydziela 488 koni mechanicznych.

Maserati GranTurismo MC Trofeo

Każda eliminacja w ramach markowego pucharu Maserati składa się w tym roku z dwóch biegów po 30 minut i głównego wyścigu, trwającego 50 minut. Aby przystąpić do całego sezonu, złożonego z oficjalnych testów i sześciu eliminacji, poza międzynarodową licencją kierowcy wyścigowego klasy C potrzeba wydać 120 tysięcy euro plus podatki. Obecnie to prawie pół miliona złotych.

Skomentuj na forumUdostępnij