Aktualności
27.03.2013

Jaguar XKR-S GT Pojawia się i znika

Czy ktoś zamawiał śnieżnobiałego Jaguara XKR-S, przygotowanego pod kątem połykania zakrętów na zamkniętych torach wyścigowych? Jeśli nie to właśnie ma ku temu najlepszą okazję. A na imię jej XKR-S GT. Najnowsze dzieło Brytyjczyków jest tak bardzo limitowane, że zniknie zanim zdąży się pojawić.

Coupe XKR-S GT przygotowano w oddziale Engineered To Order, który swoją uwagę poświęcił aerodynamice auta i podwoziu, celując w jeszcze szybsze pokonywanie krótkich prostych i zakrętów. Pakiet nadwoziowy (karbonowe ospoilerowanie, lotki, wielkie skrzydło z tyłu, dyfuzor, dodatkowe wloty powietrza i wentylowana maska silnika) przy elektronicznie ograniczonej prędkości maksymalnej 299 km/h generuje 145 kilogramów docisku.

Jaguar XKR-S GT

Zawieszenie auta przeprojektowano korzystając z rozwiązań zastosowanych w modelu F-Type: zmieniono konfigurację sprężyn i amortyzatorów, utwardzono te pierwsze i uzbrojono w system regulowania wysokości te drugie. Rozstaw kół z przodu zwiększono o 52 milimetry, a w każdym rogu zamontowano nowe felgi o średnicy 20 cali z ogumieniem Pirelli Corsa w rozmiarze 255/35 na przedniej osi o 305/30 na tylnej, napędzanej osi.

Jaguar XKR-S GT

XKR-S GT jako pierwszy, drogowy Jaguar uzbrojony jest seryjnie w ceramiczno-węglowe tarcze hamulcowe o średnicy 398 milimetrów z przodu i 380 milimetrów z tyłu, wraz z pojawieniem się których ubyło 21 kilogramów masy nieresorowanej. Układ hamulcowy wspomaga elektroniczny system Pre-Fill, a całą paczkę uzupełnia przeprogramowana kontrola trakcji i aktywny, elektroniczny mechanizm różnicowy.

Jaguar XKR-S GT

Pod maską pracuje doładowanie, 5-litrowe V8 o mocy 550 KM i 680 Nm, czyli bez zmian. Jednostka współpracuje z 6-stopniową przekładnią i pozwala na rozpędzenie się do 60 mph w czasie 3,9 sekund. Jaguar XKR-S GT w białym lakierze Polaris White i z tapicerką w kolorze Warm Charcoal dostępny będzie tylko na terenie Ameryki Północnej. Jego produkcja ograniczona będzie do zaledwie 30 egzemplarzy.

Skomentuj na forumUdostępnij