Aktualności
09.03.2013

Koenigsegg Agera S Hundra Od zera do bohatera

Koenigsegg oddaje się pasji mnożenia i dodawania dziesiątek. Szwedzka firma sprzedaje swoje niezwykłe samochody już od ponad dziesięciu lat, a we wrześniu ubiegłego roku zbudowała pierwsze części z włókien węglowych, które znalazły się w jej setnym samochodzie. Auto jest już gotowe, to Agera S Hundra.

Pierwszy, seryjny Koenigsegg został dostarczony właścicielowi w 2002 roku. Przygotowanie pierwszego modelu trwało ponad osiem lat, w trakcie których zbudowano kilka prototypów o oznaczeniu CC - Competition Coupe. W serii jako pierwszy pojawił się CC8S z 4,7-litrowym V8 o mocy około 665 KM. Auto zbudowano tylko w sześciu egzemplarzach. Dziś króluje Agera R, której podwójnie doładowane V8 o pojemności przeszło 5 litrów wydziela jakieś 1150 KM.

Koenigsegg Agera S Hundra

W ciągu 10 lat Koenigsegg pobił cztery rekordy Guinnessa, został uznany przez Forbesa producentem jednych z najpiękniejszych samochodów na świecie, zdobył nagrodę hiper samochodu roku Top Gear i najdłużej utrzymywał się na szczycie tabeli najlepszych okrążeń toru w programie, uzyskał prestiżowe wyróżnienie Red Dot za stylistykę, nagrodę Ernst & Young dla przedsiębiorstw, znalazł się w zestawieniu 100 najbardziej luksusowych marek świata, pobił rekord prędkości maksymalnej samochodu produkowanego seryjnie i... można tak jeszcze długo.

Koenigsegg Agera S Hundra

Zakład Christianaa von Koenigsegga rozrósł się od garstki inżynierów i mechaników do ponad 50 pracowników zatrudnionych obecnie na pełen etat. Dzisiejsza oferta marki to super coupe Agera z twardym, zdejmowanym dachem, która w bazowej wersji dysponuje mocą około 960 KM i momentem obrotowym 1100 Nm (auto w zasadzie już niedostępne). Wspominana już Agera R to oferta na rynki, na których dostępna jest mieszanka paliwowa E85 i E100. Dla pozostałych krajów przewidziano Agerę S, która karmi się zwykłą benzynwą i produkuje około 1040 KM.

Koenigsegg Agera S Hundra

Setny samochód wyprodukowany przez Koenigsegga, który można oglądać na otwartej do siedemnastego marca wystawie w Genewie, to specjalnie wykończona, kolekcjonerska Agera S o nazwie Hundra - po szwedzku "sto". Auto z kierownicą po prawej stronie i karoserią z nagiego włókna węglowego ozdobiono detalami i pasami z 24-karatowego złota, wyposażono w jeden z większych, fabrycznych spoilerów i postawiono na innowacyjnych felgach z włókien węglowych z pustymi w środku ramionami.

Skomentuj na forumUdostępnij