Aktualności
17.01.2013

Cadillac ELR Przyjemne z pożytecznym

Przymiarki Cadillaca do małego, coupe z napędem hybrydowym trwały kilka lat. Ale to już koniec podchodów. Dokładnie cztery lata po prezentacji konceptu Converj, bo od niego wszystko się zaczęło, debiutuje wersja seryjna. Pojazd, który na zewnątrz nie zmienił się prawie w ogóle nazwano ELR.

Krępa, zbita sylwetka coupe, w której największą zamianą w stosunku do konceptu jest kształt przednich świateł, to oczywiście tylko początek. W środku wita nas luksus typowy dla Cadillaca, zamsz, chrom, drewno, włókna węglowe, zapowiadający jednocześnie jak będą wyglądały od tej strony przyszłe modele marki. Od strony technicznej mamy do czynienia z hybrydą typu Extended Range Electric Vehicle, której szlak przetarł Chevrolet Volt, znany na naszym kontynencie jako Opel Ampera.

Cadillac ELR

Za wprawianie w ruch 20-calowych kół odpowiedzialny jest silnik elektryczny, który czerpie energię ze 198-kilogramowej paczki litowo-jonowych baterii o pojemności 16,5 kWh. Na pokładzie znajduje się także silnik spalinowy, którego zadaniem jest ładowanie baterii. Cały system produkuje maksymalnie 400 niutonometrów momentu obrotowego, dostępnych w całym zakresie obrotów, oraz 210 koni mechanicznych mocy.

Cadillac ELR

Na pełnych bateriach ELR będzie w stanie pokonać około 56 kilometrów, w zależności od warunków pogodowych i terenu. Praca silnika spalinowego zwiększy zasięg do przeszło 480 kilometrów. "Tankowanie" do pełna ze standardowego gniazdka o napięciu 240 V ma zajmować 4,5 godziny. ELR będzie budowany w zakładzie Detroit-Hamtramck, który w tej chwili jako jedyna fabryka na świecie produkuje auta typu EREV sprzedawane w 21 krajach. Sprzedaż na terenie USA rozpocznie się na początku 2014 roku, potem dołączą Chiny i Europa.

Skomentuj na forumUdostępnij