Aktualności
25.12.2012

Gumpert Tornante Bliższy ideałom

Gumpert po niedawnej niewypłacalności ma się coraz lepiej, ale na razie skupia się na klientach z Europy. Wygląda też na to, że w przyszłym roku oprócz kolejnych egzemplarzy Apollo zobaczymy seryjną wersję supercoupe Tornante, które jako koncept debiutowało w marcu 2011 roku na wystawie w Genewie.

Skąd takie przeświadczenie? Otóż do sieci wyciekły niedawno grafiki przedstawiające przeprojektowaną karoserię Tornante, powstałe zapewne w związku z opatentowaniem jej kroju. Oryginalny projekt powstał we współczesnej reinkarnacji włoskiego studia Touring. Jaki był jego udział w etapie numer dwa - nie wiadomo.

Gumpert Tornante

Zrestylizowane Tornante zyskało przyjaźniejszy wyraz twarzy oraz masywniejszy odwłok, w którym miejsce tylnej szyby zajęła poprzecinana wlotami powietrza karoseria. Zmieniono też kształt przednich i tylnych lamp. Te pierwsze wyglądają na przeniesione prosto z McLarena MP4-12C, co z pewnością pozwoli zaoszczędzić Niemcom na kosztach produkcji i homologacji.

Gumpert Tornante

Seryjny Tornante będzie najprawdopodobniej napędzany podwójnie doładowanym silnikiem V8 od Audi. W koncepcie pokazanym ponad półtora roku temu jednostka napędowa mierzyła 4,2 litry pojemności i produkowała okrągłe 700 KM. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z oczekiwaniami seryjną wersję zupełnie nowego Gumperta powinniśmy zobaczyć w przyszłym roku na wystawie w Genewie. Nie wykluczone, że obok wersji napędzanej silnikiem spalinowym pojawi się opcja z alternatywnym źródłem zasilania.

Skomentuj na forumUdostępnij